قسم مادر، دختر مبتلا به «سندروم داون» را حافظ قرآن کرد

یک دختر ۲۶ ساله اردنی مبتلا به «سندروم داون» موفق شد در طول هفت سال، حافظ کل قرآن بشود.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: «روان الدویک» دختر26 ساله اهل کشور اردن که مبتلا به «سندروم داون» است، موفق شده است در طول هفت سال حافظ کل قرآن کریم شود.

 

خبرنگار آناتولی به منزل وی در پایتخت عمان رفت و با او و مادرش به گفت و گو نشست.

 

در متن زیر گفت و گوی زیبای آن را بخوانید:

 

روان الدویک با چهره خندان و معنوی خود در حالی که قرآن را به دست دارد، ابراز خرسندی کرده و می گوید: با وجود آنکه به سندروم داون مبتلا هستم توانستم قرآن کریم را حفظ کنم. وی قرآن کریم را با ادای مخارج حروف می خواند.

 

عواطف جابر، مادر وی در این باره گفت: من به روان افتخار می کنم، پدر روان فوت کرده است و اگر او بود نیز به دخترمان افتخار می کرد.

 

وی گفت: بیماری روان به دلیل یک خلل در کروموزم است و درصد اختلال عقلی  و جسمی آن در هر فردی متفاوت است.

 

مادر روان گفت: من چهار دختر و یک پسر داشتم و به خاطر اینکه پسرم تنها بود باردار شدم و خداوند روان را به من هدیه داد و به آن افتخار می کنم.

 

وی گفت: در ابتدا خیلی ناراحت شدم، اما خیلی دوستش داشتم و قسم خوردم که قرآن کریم را به او آموزش بدهم و از خداوند خواستم من را در این راه کمک کند.

عواطف جابر گفت: روان خیلی باهوش است و در ابتدا با سوره های کوچک آغاز کردم و او به سرعت یاد گرفت و در شش سالگی این مسئله را کشف کردم.

 

وی گفت: در ابتدا احکام تجوید را یاد گرفت و بعد از سوره های کوچک چهار صفحه از بقره را حفظ کرد  و وقتی در مرکز حفظ قرآن ثبت نامش کردم، او موفق یه حفظ جزء اول قرآن شد.

 

مادرروان در ادامه گفت: دخترم قرآن را از طریق نوشتن حفظ کرد و حفظ سوره بقره یک سال و نیم طول کشید و من به خاطر آن سجده شکر به جای آوردم.

 

وی ادامه داد: روان خیلی دوست داشت لباس عروس بپوشد و من به او گفتم انشالله جایگاه تو در بهشت است و وقتی سوره بقره را حفظ کرد در روز تکریم او لباس عروس برایش خریدم و آرزوی او را برآورده کردم.

 

وی تاکید کرد: بعد از گذشت هفت سال در 29 ماه مبارک رمضان سال 2021 میلادی روان حافظ کل قرآن شد.

 

مادر روان همچنین گفت: روان خیلی باهوش است و روان صحبت کردن وی او را در حفظ قرآن کریم خیلی کمک کرد و امیدوارم قرآن کریم محافظ او باشد.

 

وی گفت: وی تاکنون در مقابل مشایخ قرآن نخوانده است و بعد از تثبیت می خواهیم این کار را انجام دهیم و امیدوارم مدرک آن را بگیرد.

 

روان نیز گفت: سه بار در روز قرآن می خوانم و قرآن کریم را از  ته قلبم حفظ کرده ام.

کد خبر 1072653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha