راهکارهای علمی نقش موثری در خودکفایی کشور در تامین انرژی دارد

طیبی گفت: راهکارهای علمی نقش موثری در خودکفایی کشور در تامین انرژی دارد و به دلیل پایین بودن قیمت، مصرف انرژی در کشور ما به شکل غیر منطقی بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادر طیبی»، امروز (یکشنبه 13 تیر) در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس گفت: توجیه اقتصادی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس در کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی فارس بررسی می شود.

رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس افزود: تهیه و تدوین طرح توجیهی اقتصادی و میزان استفاده از آب انتقالی حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس با همکاری شرکت مجری این طرح، طرح توجیهی اقتصادی را تدوین می کنند و باید به ضرورت ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه انرژی در کشور و استان فارس توجه شود.

طیبی تصریح کرد: راهکارهای علمی نقش موثری در خودکفایی کشور در تامین انرژی دارد و به دلیل پایین بودن قیمت، مصرف انرژی در کشور ما به شکل غیر منطقی بالا است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای توانمندی تخصصی و نیروی انسانی متخصص در حوزه انرژی در کشور گفت: شرکت های دانش بنیان با ورود به حوزه های انرژی و علمی کردن روش های مصرف و تولید کمک بزرگی به کشور و مردم می کنند.

طیبی افزود: برای ایجاد ارتباط بهتر شرکت های دانش بنیان با صنعت به ویژه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، استفاده از تسهیلات و شرایط حمایتی از سمت منطقه ویژه اقتصادی مانند اختصاص زیرساخت های مالی با شرایط بازپرداخت مناسب و یا واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه انرژی در حال انجام است.

کد خبر 1072681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha