ساز و کارهای هنر نمایشی تئاتر در قالب مسجد تراز اسلامی محقق می شود

احیاء تئاتر بچه های مسجد در شرایط کرونایی به عنوان ساز و کارهای هنر نمایشی در قالب مسجد تراز اسلامی دغدغه متولیان فرهنگی و هنری است.

خبرگزاری شبستان - البرز: احیاء تئاتر بچه های مسجد در شرایط کرونایی به عنوان ساز و کارهای هنر نمایشی تئاتر در قالب مسجد تراز اسلامی طی نشستی مورد توجه قرار گرفت. 

ستاد فهما استان البرز یکشنبه ۱۳ تیر میزبان حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تئاتر و کارشناسان نمایش تئاتر از حوزه هنری استان البرز بود، نشستی که با حضور جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز به بررسی ابعاد مختلف تئاتر در عرصه مساجد پرداخت. 

شرایط شیوع بیماری کرونا محدودیت های متعددی را ایجاد کرد که یک نمونه آن محدود شدن برپایی نمایش تئاتر برای بچه های مسجد است؛ با وجود این مبنا و رویکرد تئاتر بچه های مسجد حرکت و جریان سازی است.

 

 

جریان سازی تئاتر بچه های مسجد در شرایط محدودیت های کرونایی ادامه داد

« حجت الاسلام کاظم شکری» رواق نمایش را به عنوان یکی از بخش های مهم و قابل نظر در قالب طرح فهما دانست و در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: استان البرز متناسب با پیشینه

فرهنگی در عرصه نمایش تئاتر متولی رواق نمایش در جریان طرح رویداد ملی فهما بود.

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: جریان سازی فرهنگی با محوریت توجه به تئاتر بچه های مسجد از جمله دغدغه های متولیان فرهنگی و هنری است که با توجه به اهمیت آن نسبت به هدایت و تعلیم نوجوانان در عرصه هنر تئاتر اقدام عملی داشته است.

وی اظهار کرد: ایام اوقات فراغت به عنوان مهمترین فصل فعالیتی کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور نوجوانان و جوانان به ویژه دانش آموزان تلقی می شود.

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: به منظور گسترش ابعاد تربیتی هنر نمایشی تئاتر، تئاتر بچه های مسجد در قالب تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری با حضور اساتید به نام اجرا می گردد.

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: جریان سازی تئاتر بچه های مسجد در شرایط محدودیت های کرونایی ادامه داد.

 

 

تئاتر هنری برگرفته از عشق و ایمان است

« احسان فلاحیان» نیز با اشاره به جریان سازی فرهنگی و معرفتی هنر نمایشی تئاتر به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: تئاتر متناسب با ویژگی های عالی و ممتازی که دارد بستر مناسبی از فرهنگی سازی است.

استاد دانشگاه و تئاتر بچه های مسجد افزود: حضور در کنار دانش آموزان به منظور آموزش تئاتر فرصت سازنده ای برای خودسازی و ارتقاء معرفتی در میان آنان است به ویژه آنکه با محوریت مساجد باشد.

فلاحیان خاطرنشان کرد: فراهم آوردن ساز و کارهای دقیق به منظور ایجاد چارچوب های معرفتی در زمینه رشد باورهای دینی و ایمانی از جمله ثمرات تئاتر بچه های مسجد است.

کارگران برجسته تئاتر عنوان کرد: همراهی و همگامی به منظور برپایی هرچه بهتر تدریس در جریان تئاتر بچه های مسجد و امکان نمایشنامه های تک جنسیتی از امتیازهای تئاتر بچه های مسجد است. 

 

تئاتر بچه های مسجد جبران کمبودهای زیرساختی فرهنگی و نمایشی است

« ناصر مقدم» نیز با در نظر گرفتن اهمیت جایگاه تئاتر بچه های مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: استان البرز متناسب با رشد جمعیت و مهاجرپذیر بودن از زیرساخت های فرهنگی هنری آنچنان که باید بهره مند نیست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: مساجد به عنوان مهمترین خاستگاه دینی و تربیتی نقش ممتازی در پیشبرد اهداف عالی تربیتی داشته و دارند.

وی اظهار کرد: امروزه تئاتر بچه های مسجد جبران کمبودهای زیرساختی فرهنگی و نمایش در سطح استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: بسترسازی به منظور تقویت و رشد جنبه های مختلف اجرایی در جریان برپایی تئاتر بچه های مسجد از جمله مسائل قابل توجهی است که با اهتمام ستاد فهما استان البرز و کانون های فرهنگی هنری مساجد محقق می شود

 

ساز و کارهای هنر نمایشی تئاتر در قالب مسجد تراز اسلامی محقق می شود

از جمله ویژگی های مسجد تراز اسلامی، برپایی ویژه برنامه های فرهنگی تربیتی با هدف تعالی معرفتی است، جریانی که در بستر بلوغ فکری نیروهای کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند زمینه رشد نوجوانان و جوانان شود.

احیاء هنر تئاتر بچه های مسجد در شرایط کرونایی به عنوان ساز و کارهای هنر نمایشی در قالب مسجد تراز اسلامی دغدغه متولیان فرهنگی و هنری است، موضوع قابل تأملی که توجه متولیان فرهنگی را به خود جلب کرده است و انتظار می رود با سرمایه گذاری مطلوب در این زمینه شاهد گام های موثری در روند جریان سازی فرهنگی استان البرز باشیم. 

 

 

 

 

 

کد خبر 1072699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha