مصرف برق در گیلان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت

جوهری از افزایش ۱۸ درصدی مصرف برق در گیلان به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده افراد سودجو از رمزارزها از جمله عوامل افزایش برق در گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اکبر جوهری» امروز (یکشنبه 13 تیر) در گفت‌وگوی خبری آماری از میزان مصرف برق در استان گیلان ارائه داد و در مورد نحوه عملکرد مشترکان جهت استفاده از برق در این روزهای گرم سال اظهار داشت: از صبر و شکیبایی مشترکان برق که این روزها به علت خاموشی‌های گسترده برق متحمل خاموشی‌های نوبتی می‌شوند تشکر می‌کنم.

 

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان عنوان کرد: به علت کاهش بارش باران و کمبود ذخایر آبی پشت سدها، از ابتدای امسال تاکنون با معضل کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی کشور مواجه شدیم که سهم به سزایی از تولید برق سراسری را بر عهده داشتند.

 

جوهری استفاده افراد سودجو از رمزارزها را علت دیگری که در افزایش مصرف برق و بروز خاموشی‌های گسترده دخیل بوده است اعلام کرد و افزود: گرمای بی سابقه و زودرس در کل کشور و به تبع آن استفاده از دستگاه‌های خنک کننده و کولرها هم از دیگر عواملی است که در افزایش مصرف برق تاثیر چشمگیری داشته است.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود 22 درصد و در استان گیلان بیش از 18 درصد شاهد افزایش مصرف برق به نسبت آمارهای مدت مشابه سال قبل هستیم اذعان کرد: به علت عدم توازن بین تولید و مصرف ناگزیر به اعمال خاموشی برق مشترکان استان گیلان هستیم.

 

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان تنظیم لوازم سرمایشی روی دمای 25 درجه را راهی برای کاهش مصرف برق اعلام کرد و یادآور شد: لازم است مشترکان برق در زمان پیک مصرف لوازم برقی پرمصرفی مانند اتو و ماشین لباسشویی را استفاده نکنند.

 

جوهری با تاکید بر اینکه استفاده حداکثری از روشنایی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی هم باید توسط مشترکان برق استان گیلان مدنظر قرار داشته باشد اضافه کرد: سرویس به موقع لوازم سرمایشی منازل هم از دیگر مواردی است که اگر درست انجام شود مصرف برق خانوارها را کاهش می‌دهد.

 

وی شرکت در پویش مردمی "کولرها" و خاموش کردن کولرهای خانگی بین ساعات 2 تا 3 نیمه شب به مدت 15 دقیقه را راه دیگری که به کاهش مصرف برق می‌انجامد دانست و گفت: این امر علاوه بر کاهش مصرف برق، کاهش 30 درصدی پیک مصرف را هم در کل استان گیلان در پی خواهد داشت. 

 

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان در پایان خاطرنشان کرد: مشترکان برق استان گیلان می‌توانند با استفاده از "اپلیکیشن برق من" یا با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق استان گیلان از برنامه‌های خانوشی، زمان و مکان آن اطلاع حاصل کنند.

 

کد خبر 1072792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha