اجرای پروژه های آبخوانداری به مدیریت سیل و خشکسالی کمک می کند

به گفته آقاجانلو، اجرای پروژه های آبخوانداری علاوه بر مدیریت سیل و خشکسالی به تغذیه آب های زیرزمینی و توسعه باغات نیز کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در حاشیه بازدید خبرنگاران از بزرگترین پروژه آبخوانداری کشور در چهرآباد زنجان اظهار کرد: امسال به دلیل کم آبی و خشکسالی موجود که تهدیدی برای کشور است؛ توسعه در بخش های مختلف تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

خلیل آقاجانلو با بیان اینکه بدون آب حتی نمی توان برای خاک ارزش گذاری کرد، افزود: گفت: اجرای پروژه های آبخوانداری روش خوبی برای مدیریت سیل و خشکسال است.

 

وی با اشاره به اینکه ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در کل کشور با اجرای پروژه های آبخوانداری و ساخت سد خاکی، تهدیدات طبیعی را مدیریت می کنند، افزود: طبیعت فراتر از پیش بینی انسان است ولی می توان این اثرات مخرب را با ساخت سازه های خاکی کمتر کرد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در طی سه سال گذشته اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبخیزداری استان کسب شده است، گفت: یکی از اقدامات اختصاص اعتبار به پروژه های مدیریت سیلاب شهری است که در شهرهای زنجان و ابهر کنترل سیلاب انجام شده است.

 

آقاجانلو با بیان اینکه احیاء آب های زیرزمینی از دیگر پروژه های استان است، گفت: از طریق ساخت سدخاکی علاوه بر کنترل سیلاب ها به احیاء آب های زیرزمینی هم کمک می شود.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه پروزه آبخوانداری در روستای چهرآباد نیز یکی از پروژه های کنترل سیلاب در این منطقه است، یادآور شد: این پروژه ها علاوه بر تغذیه آب های زیرزمینی به توسعه باغات در روستاها نیز کمک می کند.

 

وی با بیان اینکه مطالعات پروژه آبخوانداری و کنترل سیلاب چهره آباد در سال های 89 و 90 انجام شد، گفت: این پروژه در 11 هزار هکتار مساحت و با اعتبار 17 میلیارد تومان اجرا می شود.

 

آقاجانلو با یادآوری اینکه پیش بینی می شود این پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد، گفت: این پروژه یک دستگاه بند خاکی با ارتفاع مفید 11 متر، طول تاج 367 متر به صورت همگن با حجم خاک ریزی حدود 240 هزار متر مکعب و خشک چینی 15 هزار متر مکعب و عملیات سنگ ملاتی 3 هزار و 500 متر مکعب می باشد.

 

 

کد خبر 1072842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha