اختصاص یارانه حمایتی به صنعت چای در بودجه ۱۴۰۰

​فرخی میکال از در نظر گرفتن یارانه حمایتی به صنعت چای در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برندسازی در صادرات چای ایرانی اثرگذار است و باید برای عملی شدن آن تلاش کنیم.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت لزوم تخصیص یارانه‌های ویژه به صنعت چای را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی چند روز قبل سفری به گیلان داشت و از باغات چای استان بازدید کرد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه در این سفر حداقل تامین 50 درصد یارانه‌ نهال چای انجام و در مورد آن تصمیم‌گیری شد ابراز داشت: این اقدام علاوه بر آنکه می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان و چایکاران گیلانی باشد در کیفیت محصول نهایی چای و فرآوری آن در کارخانجات نیز اثربخش خواهد بود.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اقداماتی که باید توسط دولت برای حمایت مؤثر از صنعت چای ایرانی انجام شود را برشمرد و اذعان کرد: دولت موظف است در درجه نخست یارانه لازم را برای کشاورزان و چایکاران تامین کند و سپس برای تجهیز کارخانجات چایسازی هم اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه اختصاص یارانه و اعتبارات لازم به صنعت چای در بودجه سال 1400 در نظر گرفته می‌شود اظهار داشت: برای حمایت و پشتیبانی از چایکاران گیلانی تاکنون پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیار زیادی انجام دادیم و این روند را تا حصول یک نتیجه قابل قبول برای ارتقاء صنعت چای ادامه می‌دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: امیدواریم با این دست از اقدامات، چای گیلان به عنوان یک محصول استراتژیک استان و کل کشور علاوه بر تثبیت هر چه بیشتر جایگاه خود در بین مصرف‌کنندگان داخلی بتواند در بازارهای جهانی هم موقعیت بهتری برای عرضه و فروش پیدا کند.

 

فرخی میکال کیفیت بالا و ارگانیک بودن را دو ویژگی بارز چای داخلی که خاستگاه آن در استان گیلان و لاهیجان واقع شده است اعلام کرد و افزود: برندسازی از جمله مؤلفه‌هایی است که باید به شکل درست و کامل در صنعت چای داخلی اتفاق بیافتد و عملی شود زیرا این مورد در بحث صادرات چای بسیار تاثیرگذار است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به این نکته که در صورت ورود چای به بازار بورس ارزش‌افزوده به چای‌کار تعلق گرفته و می‌تواند از سود بازرگانی بهره‌مند شود خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که پشتیبانی‌های دولت از صنعت چای کشور فقط به حوزه قیمت آن معطوف نشود و فراتر از این‌ها باشد.

کد خبر 1072881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha