برگزاری دومین جشنواره استانی «شعر رضوی» ویژه منطقه غرب فارس با شرکت هشت شهرستان فارس

شریفی گفت: دومین جشنواره استانی «شعر رضوی» ویژه منطقه غرب فارس با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و با شرکت شاعران هشت شهرستان فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان شریفی»، امروز (دوشنبه 14 تیر) در آئین رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جشنواره استانی «شعر رضوی» ویژه منطقه غرب فارس گفت: این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد افزود: هدف از این  جشنواره گسترش و ترویج فرهنگ منور رضوی با بهره‌ گیری از گنجینه‌های شعر، ادب و هنر و پویایی بیشتر ادبی، فرهنگی و هنری در پیوند با شیوه زندگی و سلوک فردی و اجتماعی معصومین (ع) به ویژه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است.

وی اضافه کرد: برای پاسداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه فرهنگ رضوی، دومین جشنواره استانی «شعر رضوی» ویژه منطقه غرب فارس برگزار خواهد شد.

شریفی اعلام کرد: شاعران فرهیخته فیروزآباد، فراشبند، کازرون، نورآباد ممسنی، سپیدان، رستم، کوار و کوهچنار در 2 بخش شعر نو یا شعر کلاسیک در سبک‌های غزل، مثنوی، دوبیتی، رباعی و قصیده، سروده‌های خود می توانند شرکت کرده و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره بفرستند.

وی با اشاره به محورهای جشنواره بیان کرد: محورها شامل ابعاد نورانی زندگی حضرت امام رضا (ع)، در وصف و فراق حضرت امام رضا (ع)، سفر تاریخی حضرت امام رضا (ع) از مدینه تا طوس، حضرت امام رضا (ع) و جهان اسلام، حضرت امام رضا (ع) و عدالت‌ خواهی و اثرگذاری امروزی بارگاه قدسی حضرت امام رضا (ع) و مشهد مقدس در جنبه‌های مختلف زندگی مردم است.

شریفی ادامه داد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس  firouzabad.fars@farhangmail.ir ارسال کنند و برای بخش رقابتی شعر کلاسیک و شعر نو جوایز نقدی چهار تا هشت میلیون ریالی برای نفر اول تا سوم هر یک از گروه ها در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: شاعران فرهیخته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند و یا به شماره واتساپی دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۰۵۲۷۸۴۰۵۳  پیام داده و فایل فراخوان را دریافت کنند.

کد خبر 1073035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha