یک فوتی و ۵۶ بستری؛ تازه ترین آمار کرونا در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۱۴ تیرماه، کرونا یک فوتی و ۵۶ بیمار بستری جدید بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر «سید احمد هاشمی» اعلام کرد: با بستری شدن 56 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 240 بیمار دارای علایم بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی 24 ساعته گذشته و تا ظهر امروز 14 تیرماه، متاسفانه یک نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در برخی استان ها رو به افزایش است و اگر همین شیب ادامه داشته باشد متاسفانه شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

 

 

دکتر هاشمی افزود: روند کاهشی که بعد از پیک چهارم انتظار داشتیم محقق نشد و عوامل متعددی به ویژه عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی و نزدن ماسک در مجامع عمومی در این خصوص تاثیرگذار بود.

 

 

وی افزود: مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرید چون در غیر اینصورت پیک پنجم ما را داغدار عزیزانمان خواهد کرد چرا که این بیماری کشنده هنوز درمان قطعی ندارد.

 

 

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از 12 تیر 1400، دو شهرستان بجنورد و اسفراین در وضعیت قرمز قرار گرفت و شهرستان های مانه و سملقان و شیروان هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

 

همچنین شهرستان های راز و جرگلان، گرمه، فاروج و جاجرم نیز در وضعیت زرد است.

 

 

کد خبر 1073081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha