رشد معقول بازار سرمایه و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت جزو باید‌های مورد نیاز این بازار است

عظیمی با بیان اینکه رشد معقول بازار سرمایه و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، جزو باید‌های مورد نیاز این بازار است، از افزایش آگاهی‌های مردم از بازار سرمایه گفت و افزود: تصمیم گیری بهینه سهامداران نیازمند آموزش و تجربه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ماشاالله عظیمی، کارشناس بازار سرمایه شب گذشته (دوشنبه ۱۴ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره رشد قیمت سهام گفت: این بازار مبتنی بر امید با شاخص‌ها متغیر اقتصادی و غیر اقتصادی است که متغیر‌های رفتاری در این بازار بسیار موثر است. برخی از متغیر‌ها از جمله آگاهی بخشی، نظارت، تقویت صندوق تثبیت و ایجاد پوشش‌های لازم برای ریسک سهامداران مواردی است که دولت آینده به آن توجه دارد.

 

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد معقول بازار سرمایه و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، جزو باید‌های مورد نیاز این بازار است، از افزایش آگاهی‌های مردم از بازار سرمایه گفت و افزود: تصمیم گیری بهینه سهامداران نیازمند آموزش و تجربه است.
 
 
 
عظیمی با اشاره به اینکه باید به روند افزایش رشد سهام و سهامداران پاسخ معقول داد، ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت جدید را تنها رقیب دولت در اقتصاد اعلام کرد و افزود: باید تیم اقتصاد از هر نظر باهم هماهنگ باشد.
 
 
 
وی نقش آفرینی دولت در اقتصاد را عدم دخالت در امور اقتصادی اعلام کرد و گفت: وظیفه دولت سیاست گذاری و بستر سازی برای اقتصاد کشور است نه چنبره بر اقتصاد. منابع صندوق توسعه ملی، برای اقتصاد مردمی است. اجزای دولت باید با وزارت اقتصاد هماهنگ باشد. مردمی‌تر از بورس نداریم. هر کس با هر سرمایه‌ای در کمال شفافیت می‌تواند خرید سهم کند و تعلل صندوق توسعه ملی و مقاومت کردن بانک مرکزی در رشد بازار سرمایه تاثیر گذاشت. 
 
 
 
عظیمی گفت: ورود شرکت‌ها فناور و شرکت‌ها خرد و متوسط به بازار بورس می‌تواند جان تازه‌ای برای بورس باشد.
کد خبر 1073121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha