رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار خروجی طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز»

فرزین با بیان اینکه با اجرای طرح ملی«بسیج همگام با کشاورز» در روستاهای مرکز مازندران به دنبال رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان هستیم، گفت: همچنین رسیدن به خودکفایی و تولید سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح می باشد.

«ندا فرزین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، پیرامون اجرای طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» در سطح روستاهای مرکز استان مازندران اظهار کرد: این طرح به منظور آموزش آخرین یافته های علمی در زمینه کشاورزی به صورت چهره به چهره و ارتباط تنگاتنگ با کشاورز و انتقال آن به جامعه هدف یعنی کشاورزان بهره بردار است تا بتوانیم به ارتقاء بهره وری و افزاش عملکرد برسیم.

 

مدیر بسیج جامعه کشاورزی شهرستان ساری افزود: بسیج جامعه کشاورزی درصدد است در طرح بسیج همگام با کشاورز، تولید محصولات کشاورزی را در شهرستان با دو هدف افزایش رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار افزاش دهد.

 

وی گفت: همچنین این طرح به منظور علمی سازی کشاورزی در روستاهای این شهرستان اجرا می شودکه از طریق این طرح با بهره مندی از ظرفیت متخصصان و مهندسان بسیجی در عرصه کشاورزی کمک شایانی به افزایش سطح دانش کشاورزان و بهره برداران می شود.

 

فرزین با اشاره به اینکه کار طرح بسیج همگام با کشاورز رفع موانع تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح است، افزود:با استفاده از علم کشاورزی و افزایش سطح علمی کشاورزان، خودکفایی در بخش محصولات استراتژیک شامل گندم، برنج و کلزا محقق می شود.

 

وی خاطرنشان شد: توجه به بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید علاوه برایجاد خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیک موجب جلوگیری از خروج ارز و همچنین افزایش اشتغال می شود.

کد خبر 1073247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha