همایش جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها در استان سمنان برگزارمی شود

حجت الاسلام نجم گفت: همایش ملی جنگ بیولوژیک ماهیت،ابعاد، پیامدها و راهکارها در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق کار خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مهدی نجم» در نشست با خبرنگاران گفت: در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به یکی از موضوعات مهم عصر حاضر، یعنی بیوتروریسم همایش ملی جنگ بیولوژیک ماهیت،ابعاد، پیامدها و راهکارها فعالیت خود را آغاز  می کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: مجوز این همایش از سوی مرکز استنادی علوم جهان اسلام ( isc ) صادر شد که به عنوان نخستین مجوزی است که حوزه های علمیه خواهران کشور موفق به کسب آن از سوی این نهاد بین المللی شده است.

 

وی با بیان اینکه همایش «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» حاصل تلاش‌ مجاهدان حوزه علمیه خواهران استان سمنان با محوریت موسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری 14نهاد علمی کشور در سطح ملی برگزار می شود افزود:  پایگاه  ISCپس از ISI و Scopus در هلند، سومين پايگاه استنادي براي سنجش عملكرد پژوهشي كشورها محسوب مي‌شود كه ٥٧ كشور در آن مشاركت دارند و کسب مجوز از چنین پایگاهی از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است.

 

حجت الاسلام نجم با اشاره به موضوع و عنوان همایش اظهارداشت: مساله بیوترویسم به عنوان مساله ای است که از جنبه های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و با اهداف مختلف در جهان در حال ادامه است نیازمند بررسی دقیق علمی است و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با آن می تواند پیامدهای منفی آن را در زمینه های مختلف کاهش دهد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان زمان برگزاری همایش «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» را اول دی ماه ۱۴۰۰ ذکر کردوافزود: آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ وآخرین مهلت ثبت نام در همایش ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ است.

 

وی جنگ بیولوژیک و حوزه های علمیه، ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک،  جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی، جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی، جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق، جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی و جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی را محورهای همایش  «جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» عنوان کردوافزود: در راستای برگزاری و تشکیل کمیته علمی دبیر خانه همایش اقدام به جمع آوری بانک رزومه ها جهت استفاده حداکثری از توان جامعه علمی و اجرایی کشور و همچنین افزایش کیفیت مقالات پذیرش شده، کرده و از کلیه پژوهشگران توانمند که دارای مدرک دکتری تخصصی phd و سوابق علمی و پژوهشی می باشند و همچنین اساتید و مدیران موسسات و سازمان های علمی و اجرایی دعوت به همکاری افتخاری می کند.

 

حجت الاسلام نجم  تصریح کرد:مقالات در کتاب الکترونیک همایش پس از اخذ شابک و فیپا از کتابخانه اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن چاپ می شوند.

 

کد خبر 1073256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha