آغاز لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به استان فارس

عزیزی گفت: لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به استان فارس ظرف چند روز آینده شروع می شود و تا افقی پیش بینی شده به مرکز استان فارس ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (سه شنبه 15 تیر) در مراسم امضای تفاهم نامه تولید خودروهای الکتریکی در جمع خبرنگاران گفت: لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به استان فارس ظرف چند روز آینده شروع می شود و تا افقی پیش بینی شده به مرکز استان فارس ادامه خواهد یافت.

 نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: ۵۱ درصد تامین مالی پروژه توسط یکی از شرکت های داخلی استان در صنعت لوله سازی،  30 درصد وزارت صمت و 19 درصد توسط کارخانجات و صنایع استان تامین می شود.

وی اضافه کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان به دلیل طول مسیر و بزرگ بودن پروژه، زمان بر است اما هدف ما این است که صنعت راکد استان را از «تنگ» سرخ احیا کنیم.

عزیزی تصریح کرد: به دلیل اینکه هزینه تمام شده برای آب شرب و صنعت صرف می شود و بهتر است که آب را برای صنعت و شرب استفاده کنیم و اگر این میزان آب را استفاده کنیم بخش اعظمی به کشاورزی می رسد.

وی ادامه داد: در این پروژه باید ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب انتقال داده شود که در شروع آن ۱۵ میلیون محقق خواهد شد و این طرح باید کارشناسی شود.

عزیزی با تاکید بر لزوم سامان دهی فضای مجازی نیز عنوان کرد: سامان دهی فضای مجازی باید با وارد شدن به صحن به قانون تبدیل شود و در قالب طرح همه چیز می تواند مطرح شود.

وی در مورد تشویق مردم برای افزایش جمعیت و جوابگو نبودن امکانات گفت: سزاوار نیست که شاهد قطعی برق و آب باشیم و مسئولان قول داده اند که قطعی برق شیراز کاهش پیدا کند.

عزیزی ادامه داد: مصرف برق برخی از واحد های صنعتی ما که حجم مصرفی بالا دارند باید کنترل شده و حتی اگر لازم است مدیریت شوند تا نیاز خانگی برطرف شود.

وی تصریح کرد: در دراز مدت باید به سمت تامین انرژی از سایر ظرفیت ها و منابع برویم و برای تولید برق تلاش و در توزیع نظارت کنیم و سزاوار نیست که وقتی مردم به برق نیاز دارند، برخی از افراد سودجو برای مردم مشکل ایجاد کنند.

عزیزی با اشاره به معرفی استاندار فارس گفت: پس از مستقر شدن دولت جدید، ارکان دولت و وزیرها، تلاش می ‌کنیم افراد توانمند را در قالب یک بانک اطلاعاتی آماده کنیم تا برای بخش های مختلف استان استفاده شوند و افرادی باشند که مشکلات را درک کرده و با عمل صحیح بتوانند برای پیشرفت استان تلاش کنند.

کد خبر 1073326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha