کتابخانه عمومی شهید ناصر سنگل آبادی روستای سربالا تربت حیدریه افتتاح شد

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شهید ناصر سنگل آبادی روستای سربالا تربت حیدریه؛ گفت: امروزه کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی هستند و صرفا در حوزه استفاده از منابع مکتوب و قرائت خانه ها قرار نمی گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی شهید ناصر سنگل آبادی روستای سربالا تربت حیدریه ضمن خیر مقدم و تشکر از مسئولین روستای سربالا  و  شهرستان تربت حیدریه گفت: نگاه فرهنگی، مثبت و موثر مسئولین شهرستان و روستای سر بالا عامل اصلی افتتاح این کتابخانه است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ترویج فضای مجازی در جامعه، افزود: این روزها مرزی برای مردم جهان وجود ندارد، فضای مجازی تمامی نقاط را تبدیل به جهان شهری کلان کرده است.

 

وی با بیان اینکه می توان از کتابخانه ها به عنوان ابزاری برای دیپلماسی فرهنگی استفاده کنیم، اظهار داشت: امروزه کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی هستند و صرفا در حوزه استفاده از منابع مکتوب و قرائت خانه ها قرار نمی گیرند.

 

حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: یک کتابدار می تواند در زمینه های آموش، رفاه و تسهیل گری پیشتاز باشد و هر آنچه که جامعه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و دانش بدان نیاز دارد را در اختیار آنان قرار دهد.

 

وی افزود: تلاش مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر تاسیس کتابخانه بر آن است تا در هر منطقه ای که سنگر فرهنگی بلااستفاده ای وجود دارد، از ظرفیت آن در راستای اقدامات موثر فرهنگی استفاده کند.

 

در ادامه «حسین شرافتی راد» با اشاره به لزوم همراهی و همیاری دستگاه های اجرایی در اقدامات فرهنگی، گفت: وجود کتاب باعث افزایش فرهنگ، کم شدن آسیبهای اجتماعی و در نتیجه رشد و تربیت جامعه و مسئولانی موثر تر می شود.


فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه افزود: اگر در جایگاه خود به عنوان مسئول به درستی دین خود را به جامعه و نسل آینده با  توجه به منویات رهبری ادا کنیم می توانیم بگوییم که جامعه آینده ما جامعه ای با فرهنگ و کتابخوان است.

کد خبر 1073374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha