برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس

مراسم معارفه مدیرکل جدید و تکریم مدیرکل سابق میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس با حضور جمعی از مسئولان و تشکل ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم معارفه «هادی شهد‌وست شیرازی» به‌ عنوان مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس و تکریم «مصیب امیری»، مدیرکل پیشین این سازمان امروز سه شنبه (15 تیر) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و شورای معاونین و جمعی از تشکل‌ ها و انجمن‌ های میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار شد.

«محمد خیاطیان»، در این مراسم گفت: استان فارس با داشتن شیراز به عنوان سومین حرم اهل ‌بیت (ع) و برخورداری از ظرفیت های متعدد تاریخی در میان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور قابل توجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شیوع کرونا موجب وارد شدن خسارت 320 هزار میلیارد ریالی به گردشگری کشور شده است.

وی اضافه کرد: وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به‌ عنوان عضو موثر ستاد ملی مقابله با کرونا تلاش‌های زیادی برای جبران بخشی از این خسارات مانند ارائه تسهیلات و امهال وام‌ها و بیمه و مالیات‌ها انجام داده است.

خیاطیان تصریح کرد: استان فارس مقصد برتر گردشگری است و گردشگران خارجی شیراز و سایر نقاط استان فارس را در سفر به ایران در برنامه سفر خود قرار می دهند.

«هادی شهدوست شیرازی»، مدیرکل جدید میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس نیز در این مراسم گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، فارس باید در قله باشد و فارس، شیرازه فرهنگ و تمدن این مرز و بوم است و برای توسعه و رونق در گردشگری نیازمند نگاهی جامع و استفاده بهینه از متخصصان گردشگری هستیم.

«مصیب امیری»، رئیس پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری کشور نیز گفت: کارهای بسیاری در سالهای اخیر در استان فارس در حوزه گردشگری انجام شده و شاهد رشد 65 درصدی شمار هتل ها در این استان هستیم.

مدیرکل سابق میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس ادامه داد: ثبت جهانی منظر ساسانی فارس و ثبت باغ‌های جهانی «ارم» و پاسارگاد در قالب پرونده ثبت جهانی باغ ایرانی از اقدامات موثر اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: ثبت شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع ‌دستی شیراز و همچنین ثبت شهر ملی دست بافته‌ های داری فیروزآباد از دیگر اقدامات است.

«آرش فرج زاده»، قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: انتخاب یکی از مدیران خوش‌ نام، خوش‌اخلاق، پرکار و جوان شهرداری شیراز به عنوان مدیرکل جدید میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس را که در زمان تصدی شهرداری بافت تاریخی شیراز اقدامات موثری به انجام رساند را به فال نیک می گیریم.

خاطر نشان می شود، در این مراسم «هادی شهدوست شیرازی» به‌عنوان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس معرفی شد و از زحمات «مصیب امیری» که 2 ماه قبل به سمت ریاست پژوهشگاه میراث ‌فرهنگی و گردشگری کشور منصوب‌ شده بود و «جمشید معینی» که در این مدت سرپرست اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس بود، تقدیر شد.

کد خبر 1073398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha