فرصت ثبت معدن در سامانه کاداستر معادن فراهم شده است

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: ۱۶ تیرماه، زمان ثبت معدن در سامانه کاداستر معادن است و فعالان این حوزه از این فرصت طلایی غفلت نکنند.

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: محدوده ای در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج دارای مس است که در بازه زمانی تعریف شده در 16 تیرماه برای فراهم شدن امکان بهره برداری از آن باید در سامانه ثبت شود.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج با اشاره به اینکه تنها واحد تولیدی کاتد مس شهرستان، مس خود را از واحدی در شهرستان سبزوار تامین می کند، افزود: با فراهم شدن زمینه از سوی سازمان زمین شناسی برای ثبت معدن و اقدام در این بخش، شاهد کاهش هزینه ها برای تامین مواد اولیه واحد تولید کاتد مس شهرستان و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه معدن می شویم.

 

 افتخاری افزود: با توجه به زمان کوتاه باز بودن سامانه، شرکت های معدنی حقیقی و حقوقی  نسبت به ثبت نام در تاریخ ذکر شده اقدام کنند.

 

وی گفت: سال 96 برای مطالعه معادن شهرستان اعتبار پیش بینی و این اقدام انجام شد و گام بعدی آزاد شدن پهنه و سپس ثبت آن بود که فراهم شد.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج با اشاره به اینکه تعداد معادن فعلی شهرستان 9 فقره با استخراج اسمی 265 هزار و 500 تُن و اشتغالزایی 54 نفر  است، افزود: از این تعداد در سال های اخیر فقط سه معدن فعال باقی مانده و اشتغالزایی در آن به 34 نفر کاهش یافته است.

 

افتخاری گفت: محدودیت تجهیزات و دستگاه هایی مثل سنگ شکن، نبود سرمایه در گردش و... از جمله عوامل تعطیلی معادن است و فعال شدن دوباره آن نیازمند تسهیلات بانکی است.

 

معادن فعلی شهرستان فاروج با اولویت تولید مواد معدنی شامل سنگ لاشه و سنگ پوکه و کوزلان و آهک است.

 

کد خبر 1073415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha