شهرستان رشت به رنگ قرمز کرونایی درآمد

طبق اعلام وزارت بهداشت از ساعاتی پیش شهرستان رشت به دلیل افزایش بیماران کرونایی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اعلام وزارت بهداشت از ساعاتی پیش شهرستان رشت به دلیل افزایش بیماران کرونایی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت، بر این اساس محدودیت‌ها دوباره باز می‌گردد و مشاغل غیرضروری هم تعطیل خواهند شد از طرفی به عقیده مسئولان بهداشتی جهش کرونا در کمین همه است.

 

«آبتین حیدرزاده» در تشریح این مطلب و در بخش گفت‌وگوی خبری زنده شبکه باران، ویژگی‌های دلتا کرونا و کرونای جهش یافته را برشمرد و اظهار داشت: خاستگاه ویروس دلتا کرونا هندوستان است و ذاتا توانایی بیشتری برای سرایت نسبت به گونه‌های اولیه کرونا دارد و قادر است هم سریع‌تر و هم تعداد بیشتری از افراد را بیمار کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در جامعه‌ای که نسبت به بیماری کرونا حساس باشد طبیعتا سرعت انتقال ویروس بالاتر است تصریح کرد: علایم دلتا کرونا قدری متفاوت است و بر اساس آنچه که تاکنون در ادبیات علمی دنیا منتشر شده این بیماری بیشتر به شکل گلودرد شدید و تب بروز می‌کند.

 

حیدرزاده با تاکید بر اینکه دلتا کرونا مانند یک سرماخوردگی خیلی شدید بروز می‌کند و علائمی از قبیل سرفه در آن دیده می‌شود ابراز داشت: بی حالی و درد بدن هم از جمله علایمی محسوب می‌شود که در شخص مبتلا به دلتا کرونا بعد از دو سه روز قابل مشاهده است.

 

وی از افزایش سرعت بروز بیماری کرونا خبر داد و با اشاره به اینکه علایم دلتا کرونا مانند سویه‌های قبلی دیگر تا 14 روز طول نمی‌کشد و بین دو تا چهار روز علایمش بروز می‌کند افزود: در دلتا کرونا، ابتلا بیشتر به صورت گروه خانوادگی است یعنی فردی در خانواده‌ای وقتی در معرض قرار می‌گیرد همه اعضا با هم درگیر بیماری می‌شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طبق اعلام برخی منابع احتمال بستری شدن در بیمارستان در دلتا کرونا بیشتر است اضافه کرد: هنوز در مورد میزان مرگ و میر این بیماری اطلاع کامل و درستی در کشورمان منتشر نشده است زیرا تازه وارد کشور شده و به تدریج در حال گسترده شدن است.

 

حیدرزاده روند بیماری کرونا در استان گیلان را خیلی سریع اعلام کرد و یادآور شد: ما هنوز ویروس دلتا کرونا را در گیلان مشاهده نکردیم اما احتمال می‌دهیم این ویروس باید وارد استان شده باشد و با توجه به سرعت گرفتن بیماری در گیلان، قرمز شدن شهرستان آستارا و در معرض قرمز قرار گرفتن برخی شهرستان‌های دیگر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است.

 

وی در پایان با بیان اینکه باید از دورهمی‌ها خودداری شود خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته متاسفانه تعداد بستری‌ها در گیلان افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر تعداد کل بستری‌های ما به بالای 330 نفر رسیده که نشان می‌دهد سیر بیماری کرونا در گیلان روند فزاینده‌ای داشته است.

کد خبر 1073453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha