رقابت ۹۳۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۹۳۰ نفر در کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۹۳۰ نفر از فعالان شرکت کننده در رشته‌های مختلف در استان آغاز شد.

 

 

وی افزود: این مرحله از مسابقات در سه شهرستان استان و با رقابت ۹۳۰ نفر شامل ۴۵۴ نفر در بخش آقایان و ۴۷۶ نفر در بخش بانوان با هم رقابت می‌کنند.

 

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء با هم رقابت می‌کنند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم بودن شرکت‌کنندگان تعدادی از شهرستان‌های استان چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه شهرستان استان برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: این مسابقات در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده امروز آقایان شرکت کننده در این بخش و روز چهارشنبه ۱۶ تیر نیز بانوان با هم به رقابت می‌پردازند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: شرکت کنندگان شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دیواندره، مریوان و سروآباد در سنندج، قروه، بیجار و دهگلان در قروه و سقز و بانه در بانه با هم به رقابت می‌پردازند.

 

 

کاروند گفت: قروه با ۱۹۲ نفر و سنندج با ۱۶۲ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده را به خود اختصاص داده‌اند، داوران این دوره از رقابت‌های قرآنی از داوران برگزیده طرح ارتقای داوران قرآن هستند.

 

 

مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز‌های ۱۵ و ۱۶ تیر در کردستان برگزار می‌شود.

کد خبر 1073534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha