۴ پروانه كاربرد علامت استاندارد در ايلام صادر شد

مديركل استاندارد ايلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ واحد توليدی استان موفق به دريافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ايران شدند.

«مهناز همتی» با اعلام اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: اين پروانه ها برای صنایع ساختمانی و صنایع غذایی صادر گردیده و در همين مدت ۱۰ فقره پروانه كاربرد علامت استاندارد تمدید، تعليق و ابطال شده است.

 

وی با بیان این مطلب که کارشناسان اداره کل در طول سال و به صورت مستمر واحد‌های تولیدی و خدماتی را زیرنظر دارند، گفت: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.

 


همتی  ابراز کرد: گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و نمونه برداری تصادفی از تولیدات اقدام می‌کنند.‌ همچنین پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد‌هایی که در بازه زمانی اعتبار پروانه نسبت به رعایت استاندارد‌های تعیین شده در خط تولید اهتمام بورزند، پروانه استاندارد انها به مدت سه سال تمدید خواهد شد.


 همتی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون شهرداری ها موفق به اخذ مجوز بهره برداری  استاندارد براي هیچکدام از تجهیزات بازی مستقر در زمینهای بازی  خود نشده اند، افزود: مطابق آخرین بازرسی انجام شده از زمین های بازی استان تعداد 233 تجهیز بازی  در این زمین ها مستقر هستند و تعد زیادی از آنها از نظر ایمنی و کاربری خطرناک هستند و لازم است این تجهیزات جمع آوری شود ولی متأسفانه علی رقم اعلام مکرر این موضوع به شهرداری ها اما تا کنون اقدامی انجام نگردیده است و اخیرا استفاده از یکی از این تجهیزات منجر به رخ داد حادثه برای یک کودک در ایلام گردیده است.

 

مدیرکل استاندارد ایلام خاطرنشان کرد: پیرو مکاتبات استاندارد با دادستانی ها  لازم است دادستانی ها پای کار آمده  و با تمامی شهرداری ها برخورد قانونی نمایند و همچنین شهرداری ها تنها با شهر بازی هایی قرداد اجاره مکان منعقد نمایند که توانسته اند مجوز بهره برداری را دریافت نموده باشند.

کد خبر 1073539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha