مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  در امر مدرسه سازی

رخشانی‌فر با بیان اینکه سال گذشته جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیش از سه هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت کردند گفت: در طرح آجر به آجر از طریق کمک‌های خرد و جزئی مردم بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبار جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مهرالله رخشانی‌فر» صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ تیر) در آیین افتتاح ۱۰ فضای آموزشی خیّرساز و مشارکتی در دزفول که در دبستان شهیدان دوستانی برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت کردند.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح آجر به آجر افزود: در این طرح از طریق کمک‌های خرد و جزئی مردم بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبار جمع آوری شد که استان خوزستان در این طرح رتبه نخست را کسب کرد.

 

وی با بیان اینکه جامعه خیران مدرسه ساز قدیمی ترین و ساختارمندترین مجموعه خیّری در کشور است اضافه کرد: سال گذشته ۵۰ درصد مدارسی که در کشور به بهره برداری رسیدند یا به صورت کامل توسط خیران احداث شده اند و یا با مشارکت دولت و خیران بوده است.

 

رخشانی مهر تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس نیز همواره با تمام توان سهم خود را ادا کرده و بلافاصله نسبت به تکمیل طرح های آموزشی خیّرساز اقدام کرده به طوری‌که میزان مشارکت های این سازمان در امر مدرسه سازی از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

وی نامگذاری مدارس به نام شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای وجهه تربیتی مدارس برشمرد و تصریح کرد: طی سال های اخیر همواره سعی کرده ایم مدارس را به نام شهدا مزین کنیم تا دانش آموزانی در طراز شهدا تربیت شوند، ضمن اینکه طی یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ پروژه فاخر و ماندگار آموزشی به نام شهید سردار سلیمانی نام گذاری شده اند که عمر مفید این مجتمع ها ۱۰۰ سال است.

 

رخشانی مهر در پایان از تلاش های سازمان نوسازی و مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان و مدیران این استان در زمینه توجه به رشد و توسعه فضاهای آموزشی قدردانی کرد.

 

به گزارش شبستان، امروز ۱۰ فضای آموزشی خیّرساز و مشارکتی در دزفول بهره برداری و پنج مدرسه نیز کلنگ زنی شدند.

 

کد خبر 1073618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha