اجرای طرح «شمیم خدمت» در جوار ۷ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «شمیم خدمت» در جوار ۷ بقعه متبرکه شاخص این استان اجرایی می شود.

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده که طرح «شمیم خدمت» یکی از برنامه هایی است که در این زمینه طراحی و برای اجرا به همه استان ها ابلاغ شده است. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد هدف مهم اجرای طرح «شمیم خدمت» را ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر بوده که در گام نخست با بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان ها، نهادها، موسسات و گروه هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می شود.

 

وی ادامه داد: در گام دوم تلاش می شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود.

 

مومنی شاد یادآور شد: در گام سوم نیز تلاش می شود با راه اندازی بازارچه های خیریه و فروشگاه های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد. 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله، فرش بافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و ... در دستور کار قرار می گیرد. 

 

وی اولویت بندی آموزش و توانمندسازی خدام بقاع متبرکه و خانواده های آنها، ضرورت استفاده از مشاوران، نخبگان، دانشگاهیان و صاحب نظران و همچنین تعامل و استفاده از ظرفیت نهادهای دولتی و خصوصی در جهت تحقق این طرح و بهره وری بالا را امری ضروری دانست.

 

مومنی شاد با بیان اینکه این طرح در هفت بقعه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود، گفت: تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا و نیز با راه اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد. 

 

کد خبر 1073620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha