طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» در مساجد خوزستان برگزار می‌شود

جوروند از اجرای طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و اعضای کانون‌های مساجد خبر داد.

«محمد جوروند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: همزمان با فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و آغاز روزهای فراغت از تحصیل، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طرح‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: از جمله طرح‌های پیش رو طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» است که در سطح همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به تناسب ظرفیت اجرایی آن شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین اهداف این طرح پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی است.

 

جوروند با بیان اینکه درب مساجد به روی همه آحاد و اقشار جامعه باز است تا ضمن خدمات مذهبی به مخاطبان اجتماعی و مهارتی نیز ارائه دهند تصریح کرد: از شاخصه‌های مسجد طراز اسلامی همراهی و هم‌افزایی تمام ارکان مسجد با مراکز آموزشی، تربیتی و مهارتی و خصوصا مدارس پیرامون است که می‌تواند حذب حداکثری در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

وی ابراز کرد: کانون‌های مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی مراکز آموزش و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می‌توانند با شبکه‌سازی و جریان‌سازی و ساتفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این طرح از (10 تیر) آغاز شده و تا (31 شهریور) ادامه دارد خاطر نشان کرد: در این طرح پنج باب از کانون‌های شاخص به عنوان مجری طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» انتخاب شده‌اند.

 

کد خبر 1073754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha