آماده باش موکب‌های خراسان جنوبی برای اربعین ۱۴۰۰

جوینده گفت: موکب‌های خراسان جنوبی آمادگی کامل برای برگزاری اربعین ۱۴۰۰ داشته باشند تا در صورت صدور مجوز از سوی ستاد، مشکلی برای حضور در مراسم و برپایی موکب‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوبنده» امروز (16 تیر) در مراسم گردهمایی موکب داران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 48 موکب ثبت شده خراسان جنوبی در ایام اربعین به زائران امام حسین(علیه السلام) خدمت رسانی می کنند، اظهارداشت: از این تعداد 9 موکب در داخل استان به زائران پاکستانی خدمت رسانی دارند، چهار موکب در مسیر نجف تا کربلا و مابقی در شهر کاظمین مستقر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه موکب های مستقر در خراسان جنوبی سال 98 از حدود 50 هزار زائر پاکستانی پذیرایی کردند،گفت: خراسان جنوبی باید به عنوان استان معین در زمینه موکب داری تعیین شود چراکه زوار زیادی از کشور پاکستان از مسیر استان عبور می کنند و در استان نیاز به خدمات دارند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موکب داران باید آمادگی برای صفر تا صد برنامه ها را داشته باشند، ادامه داد: موکب ها باید آنچنان قوی و با برنامه عمل کنند تا هیچ کمبودی احساس نشود.

 

جوینده با بیان اینکه بر مبنای فتوای مقام‌معظم رهبری، مسئولین مواکب می‌توانند از نذورات عام برای مواکب هزینه کنند، اظهارداشت: اربعین از امسال به مدت 10 سال در ایام تابستان و گرم سال واقع خواهد شد، لذا موکب ها باید برای تهیه وسایل سرمایشی مانند پنکه آبپاش، کولر گازی، یخچال های یخ‌ساز، یخچال نگهداری مواد غذایی و ملافه و سایر وسایل مورد نیاز پیش بینی لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به گرمای بالای 45 درجه عراق در تابستان و بهار، گفت: امکانات و فضای استراحت زائران در گرمای شدی عراق باید به نحو مطلوب فراهم شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد خوب موکب داران خراسان جنوبی در بحث کمک های مومنانه و کمک به نیازمندان، گفت: تاکنون بیش‌از 8 میلیارد تومان توسط مواکب خراسان‌جنوبی کمک مؤمنانه جمع‌آوری و بین نیازمندان در قالب ماسک، مواد بهداشتی و شوینده، جهیزیه و بسته‌های مواد غذایی توزیع‌شده است.

 

جوینده گفت: موکب‌های خراسان جنوبی آمادگی کامل برای برگزاری اربعین 1400 را داشته باشند تا در صورت صدور مجوز از سوی ستاد، مشکلی برای برپایی موکب وجود نداشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1073780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha