بیش از ۲ هزار کامیون کالاهای اساسی  وارد گلستان شد

میقانی گفت: بیش از ۲ هزار کامیون حامل کالاهای اساسی در یک ماه اخیر وارد استان گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، «مهدی میقانی» گفت: از (۱۱ خردادماه تا 11 تیر) سال جاری بیش از 56 هزار تن کالای اساسی و نهاده های دامی به استان گلستان وارد شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از تشکیل جلسه ای با حضور مدیر پشتیبانی دام‌ها، مدیرکل و معاون حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، درخصوص هماهنگی های لازم جهت اعزام ناوگان مورد نیاز به بندر امام خمینی (ره) خبر داد، و اظهار کرد: در یک ماه اخیر بیش از 2 هزار کامیون حامل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از بندر امام (ره) بارگیری و وارد استان گلستان شده است.


وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش حجم محصولات مذکور در بندر امام خمینی (ره) و نظر به اهمیت تامین و حمل به موقع مایحتاج ضروری مردم، امکان صدور بارنامه از بندر امام (ره) برای شرکت های حمل ونقل استان فراهم شده است تا ناوگان باربری بدون وقفه اقدام به حمل کالاهای مورد نیاز استان کنند.


میقانی همچنین گفت: علاوه بر صدور حواله بارگیری، شرکت های حمل و نقل برای ورود ماشین به محوطه بندر امام خمینی (ره) باید نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانه گمرک (epl) برای هر کامیون ارسالی اقدام نمایند.

 

وی  در ادامه تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل درصورت نداشتن نام کاربری گمرک ضروری است که اقدامات لازم را نسبت به دریافت آن صورت دهند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین از اهتمام رانندگان بر رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و افزود: تمامی کامیون های ارسالی موظفند پیش از ورود به بندر امام خمینی (ره) نسبت به انجام ضدعفونی و دریافت تاییدیه ضدعفونی اقدام کنند.

 

وی همچنین از تشکیل کمیته حمل کالاهای اساسی جهت تسریع در روند امور مربوطه در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان خبر داد و گفت: حمل و جابجایی کالا‌های اساسی در روز‌های آتی نیز به شکل ویژه و متداوم ادامه خواهد داشت.

 

میقانی در پایان افزود: کامیون های ارسال شده از استان گلستان جهت حمل نهاده های دامی باید نسبت به دریافت  کد دامپزشکی از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1073893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha