کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در خراسان جنوبی

مهرآور از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی خبر داد.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای امسال سه هزار و ۷۸۰ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش 6.1 درصدی ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال یک هزار و 883 مورد پسر و یک هزار و 787 دختر ولادت ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های مرکز آمار ایران، برآورد جعمیت استان در سال جاری بیش از ۸۳۴ هزار نفر خواهد بود، ادامه داد: جعمیت استان در مناطق شهری ۵۰۹ هزار نفر و در روستا ۳۲۵ هزار نفر است.

 

وی در ادامه از ثبت بیش از ۵۸ درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی خبر داد و افزود: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه درخواست کارت هوشمند ۵۸ هزار و ۱۲۰ نفر اخذ شده است.

 

مهرآور با بیان اینکه از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان خرداد امسال ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ کارت‌ هوشمند در استان صادر شده است، گفت: پوشش صدور کارت ملی در استان ۸.۹۶ درصد است.

 

وی در پایان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری هشت هزار و ۵۳ جلد شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که یک‌هزار و ۱۰۰ جلد آن المثنی بوده است.

کد خبر 1073915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha