سفره های نیازمندان مازندرانی با ذبح شرعی ۹۰راس دام سبک اهدایی آستان قدس رنگین می شود

اسماعیل زاده گفت: آستان قدس رضوی در طرح احسان و توزیع گوشت بین خانواده های نیازمند مناطق محروم مازندران ۹۰ راس گوسفند در اختیار دفتر کانون های خدمت رضوی استان قرار داد تا با ذبح شرعی و بهداشتی آنها سفره خانواده نیازمندان از احسان رضوی رنگین شود.

«محمداسماعیل امامزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به پیشینه دینی و اعتقادی مردم شریف ایران اسلامی به ائمه اطهار(علیهم السلام) به ویژه امام رضا(علیه السلام) اشاره و اظهار کرد: دلدادگان بسیاری از گوشه و کنار ایران عزیز به ویژه استان مازندران که به طریق الرضا(علیه السلام) شهره است، برای رفع گرفتاری ها و حفظ سلامتی شان متوسل به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(علیه السلام) متوسل می‌شوند و نذورات نقدی و غیرنقدی خود را به آستان مقدس رضوی تقدیم می‌کنند.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان مازندران افزود: مشارکت علاقه‌مندان آستان نورانی امام رضا (ع) در امور مختلف خیر سبب شده تا مستضعفان بسیاری از اقصی نقاط کشور از مواهب این مشارکت‌ها بهره‌مند شوند و این آستان در برنامه‌ریزی دقیق با همکاری دفاتر استانی ضمن شناسایی نیازمندان در بازه‌های زمانی مختلف این کمک‌ها را در قالب گوشت قربانی، سبد کالای مواد غذایی، غذای متبرک و در برخی موارد کمک نقدی به مستضعفان اعطا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه  آستان قدس رضوی ۹۰ راس گوسفند عقیقه را جهت توزیع در بین نیازمندان استان به مدیریت دفتر خدمت رضوی مازندران اهدا کرد، ادامه داد: این ‌تعداد گوسفند عقیقه بین دفاتر خدمت رضوی در شهرستان ها جهت ذبح شرعی و توزیع در بین‌ نیازمندان، تقسیم خواهد شد.

 

امامزاده ارزش ریالی دام سبک‌ اهدایی را ۲ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال اعلام کرد و  گفت: البته ناگفته نماند کانون  های خدمت رضوی استان مازندران در هر ماه قمری به نیت ترویج سیره عملی امام رضا (ع) و سلامتی امام زمان(عج) اقدام به ذبح گوسفند و توزیع در بین نیازمندان می کنند.

 

وی با بیان اینکه همچنین تعدادی از کانون های خدمت رضوی استان سنت حسنه عقیقه را به نیابت از مردم شریف استان که نذورات خود را به این دفاتر اهداء می کنند انجام می دهند، یادآورشد: البته بعضی از هم استانیها همانند سایر هموطنان، انجام عقیقه فرزندان خود را به آستان قدس رضوی می‌سپارند.

کد خبر 1073933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha