برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در حوزه علمیه ملایر همزمان با هفته عفاف و حجاب

ترکمان اسدی گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب در حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر برپا می‌شود.

«پروانه ترکمان اسدی» در گفت‌وگو  با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به امر مهم حجاب در قرآن و روایات گفت: عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان ما نیز باید در جامعه عفیف باشند و چشمان خود را از گناه باز دارند.

مدیر  حوزه علمیه  خواهران حضرت زینب (س) ملایر با بیان اینکه برخی حجاب را قبول دارند اما به آن عمل نمی کنند، گفت: در قرآن کریم 7 مرتبه واژه حجاب تکرار شده و در بسیاری  از آیات قرآن نیز به این امر تاکید فراوان شده که نشان از اهمیت حجاب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضت زینب (س) ملایر با اشاره به نبود مدیریت در  فضای مجازی این مهم را  یکی از عوامل مهم در سوق دادن بانوان به سمت بی حجابی دانست وگفت: امروز باید مذهبی های ما بیشتر در این عرصه وارد شوند و فضای مجازی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به سرشت پاک بسیار از بانوان و دختران جوان  گفت:  ما در بسیاری از موارد شاهد این هستیم وقتی سخن از حجاب و حیا و زندگی حضرت زهرا(س)  می‌شود چقدر دختران و بانوان ما تحت  تاثیر قرار می‌گیرند.

ترکمان اسدی  با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی نیزتا حد توان اقدامات خود را در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و حیای زن مسلمان داشته افزود: برگزاری نشست‌ها،  گفتمان‌ها و تشریح زندگی حضرت زهرا(س) همواره از  برنامه حوزه علمیه در این زمینه بوده است.

وی  با بیان اینکه همزمان با هفته عفاف و حجاب در هفت نقطه شهر ملایر برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و دینی را با موضوع عفاف و حجاب خواهیم داشت گفت: این برنامه ها بیشتر در مناطق حاشیه شهر خواهد بود.

وی  برگزاری مسابقات نقاشی،  قصه گویی و برنامه های فرهنگی برای کودکان با موضع عفاف و حجاب  ، پاسخ گویی به شبهات، مشاوره و... از برنامه های حوزه علمیه خواهران ملایر در این هفته برشمرد و تصریح کرد:  برگزاری دو برنامه جشن در فضای پارک سیفیه و پارک بانوان برای بانوان ملایری در صورت اجازه ستاد ملی کرونا، گرفتن عکس با حجاب از   دختر بچه ها با هدف زیبایی حجاب  در سطح شهر و.. را نیز از دیگر برنامه های حوزه علمیه ملایر در هفته عفاف و حجاب دانست.

 وی همچنین با اشاره به  اینکه قرار است در این حوزه با همکاری بانوان دانش آموخته  نمایشگاه عفاف و حجاب و ملزمات حجاب را داشته باشیم گفت: این نمایشگاه با تخفیفات  ویژه  ملزمات حجاب و چادر همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری بهداشت از بانوانی که در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مراسم عقد خود را برگزار می‌کند تقدیر خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر در همه مناسبت های سال برنامه های مناسبتی را برگزار می کند گفت: همزمان با دهه ولایت و عید قربان و عید غدیر نیز برنامه های مختلفی در دستور کار قرار دارد.

وی  خاطرنشان کرد: اطعام دهی به خانوادهای نیازمند ، پویش نذر قربانی و توزیع گوشت بین خانواده های زیر پوشش شناسایی شده توسط حوزه علمیه  با توجه به راه اندازی مرکز نیکوکاری این حوزه ، برگزاری دعای عرفه و.. از برنامه های پیش بینی شده در این ایام خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 1074238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha