دولت سیزدهم در حوزه انرژی راهبرد ارایه دهد

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید در حوزه انرژی راهبرد ارایه دهد، گفت: رابطه مالی در این حوزه باید اصلاح شود.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم در حوزه انرژی اولین کاری که باید انجام دهد، طراحی راهبرد کاری در حوزه نفت، نیرو و انرژی اتمی است.

 

این عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: رابطه مالی غلطی که در کشور وجود دارد و دست و پای کشور را بسته و زمین گیر کرده است، باید اصلاح شود و باید جدی تر به این مسئله ورود کنند؛ بخش خصوصی امروز تمایل ندارد دولت در پالایشگاه سازی، نیروگاه سازی و در حوزه هسته ای وارد شود در حالی که در همه دنیا این کارها سودده است.

 

وی اضافه کرد: طرف از اینجا نفت را بر می دارد، می برد کره جنوبی فرآورده تولید می کند و می فروشد؛ پس برایش صرفه دارد؛ پس چرا در کشور ما پالایشگاه ضرردهی دارد. دقیقا این به خاطر رابطه مالی غلطی است که ما داریم.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت اگر بخواهد کاری انجام دهد باید در ابتدا در حوزه انرژی راهبرد ارایه دهد و همچنین رابطه مالی را اصلاح کند. قطعا مجلس برای اجرای این سیاست ها همراه دولت خواهد بود.

کد خبر 1074252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha