نبود تسهیلات مانع پیش روی گسترش کار  بانوی کار آفرین ملایری

نادی گفت: دستگاه‌های اجرایی به ترویج عفاف و حجاب بها بدهند ، نبود تسهیلات مانع پیش روی برای گسترش کار در تولید چادر و مانتوهای پوشیده در کارگاه ما است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر  هفته عفاف و حجاب که امسال از 19 تیر ماه در کشور شروع شده  فرصتی برای تبیین فرهنگ ناب اسلامی  عفاف و حجاب در جامعه به ویژه قشر بانوان است.

 در همین زمینه به سراغ بانوی طلبه کار آفرین ملایری رفتیم،  وی که دانش آموخته حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر است این روزها در کارگاهی در حوزه علمیه مشغول  خیاطی در حوزه دوخت چادر و ملزمات حجاب است.

خودتان را معرفی کنید؟

«زهرا نادی» طلبه دانش آموخته سطح دو حوزه علمیه حضرت زینب ملایر وفارغ التحصیل سال 1382 از این حوزه هستم  و درحال حاضر 2سال است که  به عنوان  دبیرکانون دانش آموختگان حوزه علمیه حضرت زینب ملایر فعالیت دارم.

 در  خصوص فعالیت های کانون دانش آموختگان توزیع بدهید؟

 بنده به عنوان کوچکترین عضو جامعه  طلاب معتقدم که طلبگی فقط صرف آموزش علوم دینی نیست بلکه اثرات آن باید درجامعه مشهود باشد وما نباید نسبت به جامعه اطراف خود بی تفاوت باشیم.

در واقع  مافعالیتهای فرهنگی خودمان را از اواخرسال 97 با شروع به کار کانون دانش آموختگان حوزه علمیه شروع کردیم که هدف ازتشکیل این کانون به کارگیری وساماندهی طلاب فارغ التحصیل حوزه علمیه دراموراجتماعی وفرهنگی است.

در این زمینه چه کسانی به شما کمک کردند؟

 علاوه برانجام فعالیتهای فرهنگی و مشهود توسط دانش آموختگان چه درسطح خود حوزه وچه درسطح اجتماع وخصوصا قشرنوجوان وتعامل با کلیه نهادها وسازمانها جای تشکر ویژه را از سرکار خانم اسدی مدیریت محترم این حوزه دارم که واقعا با پیگیریهای خوب و حمایت هایی که داشتند در راه اندازی این کارگاه واقعا به ما کمک کردند.

 

 در خصوص کارگاه توضیح بدهید؟

باتحویل گرفتن مکان کانون وشروع فعالیتهای فرهنگی تصمیم گرفتیم وارداجتماع شده  درزمینه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب اسلامی درجامعه کارکنیم وبا تحقیق وتفحص درزمینه علل به وجودآمدن وضعیت حجاب موجود درجامعه اسلامی به این نتیجه رسیدیم که یکی ازدلایل به وجودآمدن وضعیت موجوددر جامعه عدم وجود لباسهای پوشیده و جذاب ودرعین بالابودن قیمت لباسهای پوشیده  نسبت به لباسهای بازونامتعارف درجامعه است.

باامکانات اندکی که داشتیم باکمک یکی ازدوستان که رشته دانشگاهی ایشان طراحی ودوخت بوده کارتولید مانتوهای پوشیده ودرعین حال شیک وجوان پسند روآغازکردیم که خوشبختانه با استقبال بسیارخوبی روبرو شدولی به دلیل بالا بودن قیمت پارچه های مانتویی وتنوع بالای رنگ وپارچه نتوانستیم به تولید انبوه برسانیم ودرحال حاضربه شکل تک دوزی کارمی کنیم.

 

 اولین تولیدات شما شامل چه ملزماتی بود؟

با شیوع ویروس منحوس کرونا و با توجه به نیاز جامعه شروع به تولید ۱۵ هزار ماسک کردیم و بعد از آن با دریافت وام ۵ میلیون تومانی شروع به تولید  مانتوهای پوشیده کردیم،

در خصوص پیشرفت این کار تا چه اندازه موفق بوده اید؟

بعدازمدتی باکمک وحمایت اداره کل دانش اموختگان قم ومدیرکل محترم جناب اقای برگستان توانستیم شروع به تولید چادروملزومات حجاب بانازلترین قیمت وبهترین کیفیت  داشته باشیم  که  از آن با دریافت وام ۵ میلیون تومانی شروع به تولید  مانتوهای پوشیده کردیم، ولی با توجه به بالا بودن قیمت پارچه مانتویی و تنوع مدل و پارچه در کنار تولید مانتو با کمک اداره کل دانش آموختگان و در اختیار گذاشتن پارچه های چادری با قیمت مناسب تر شروع به تولید و دوخت انواع و اقسام مدل های چادر و ساق و روسری با قیمت بسیار مناسب و دوخت رایگان کردیم که با این کار قیمت چادر و ملزومات حجاب به پایین ترین حد خود در شهر ملایر رسید

 

 شما یک اقدام جهادی هم داشتید در این خصوص توضیح بدهید؟

درهمان ابتدای کار تعداد100عددچادرقواره چادر  باکمک نماینده  مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی آقای بیگی نژاد  به صورت جهادی دوخته ودراختیارنیازمندان قراردادیم که خوشبختانه با استقبال بسیاربالای طلاب و  سایرارگانها مواجه شدیم .

 

برنامه و  چشم انداز شما برای پیشرفت بیشتر این کارگاه چیست؟

درحال حاضرعلاوه برتولید ملزومات حجاب درسطح شهرملایر مابه قادربه ارسال محصولات به سراسرکشورهستیم وهمچنین قادربه اعطای نمایندگی فروش به سراسر خواهیم بود.

اگر ازجانب مسؤلین محترم حمایتی صورت بگیرد ما دربرنامه بلندمدت قادربه طراحی وتولید انواع پوشاک پوشیده ودرعین حال شیک وبه روز بوده و قادربه تولید انواع واقسام چادرهای رنگی ومشکی با بهترین  جنس وکیفیت ونازلترین قیمت خواهیم بود.

 

 چند نفر در اینجا مشغول کار هستند؟

در حال حاضر ده دستگاه چرخ خیاطی که هزینه خرید این ده دستگاه همه با هزینه های شخصی و در آمدی که از زمان فعالیت کارگاه بوده  تهیه شده در کارگاه داریم این چرخ ها مجهز هستند و زمینه اشتغال برای ده نفر در این کارگاه وجود دارد.

در حال حاضر بنده و همکارم خانم فراهانی به صورت فشرده در حال فعالیت در این کارگاه  هستیم و 6 نفر کار آموز نیز تازه برای آموزش در این کارگاه در حال آموزش هستند که بعد از یک دوره سه ماهه می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند.

 انتظارات شما از مسئولین شهرستان چیست؟

 من از مسئولان شهرستان گلایه دارم چندین بار این کارگاه از سوی مسئولان مورد بازدید قرار گرفته و قول و وعده های حمایت از ما داده شده اما هیچ کدام عملی نشده و ما واقعا نیازمند حمایت هستیم  ما توانایی کارافرینی برای حداقل 10نفر به صورت مستقیم داخل خودکارگاه را داریم  اگر به ما تسهیلات بدهند ظرفیت تولید مانتوهای پوشیده با تنوع  و رنگ های مختلف را داریم و حتی با جرات می گویم در صورت حمایت و ارائه تسهیلات  می توانیم  نیاز غرب کشور را  با تولید پوشش اسلامی  مناسب تامین کنیم

  دادن این تسهیلات چقدر در پیشرفت کار شکا موثر است؟

متاسفانه تسهیلاتی تابه حال به ماتعلق نگرفته وما باسرمایه شخصی ووامهای اندک خانگی کارراپیش بردیم با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از بانوانی که با بنده همکاری دارد دانش آموخته رشته طراحی دوخت است ما می توانیم انواع طراحی لباس و ملزمات حجاب را با توجه به نیاز و سلیقه بانوان در این کارگاه داشته باشیم و ما حتی می توانیم تولید عبا و قبا برای روحانیون و حوزه های علمیه را داشته باشیم و حتی این تولیدات را به سراسر کشور  صادر کنیم که با توجه به توان و کار جهادی که در خودمان دیدیم حتما می توانیم به این تولیدات دست پیدا کنیم و فقط و فقط از مسئولان حمایت و تسهیلات برای گسترش کار در کارگاه را دارم.

 با توجه به هفته عفاف و حجاب  در خصوص عفاف و حجاب چه صحبتی دارید؟

امروز دشمنان با دست گذاشتن بر روی مسایل اعتقادی و فرهنگی به جنگ نرم علیه ما آمده اند و در این میان خدشه وارد کردن بر فرهنگ دینی و ایرانی عفاف و حجاب یکی از اصلی ترین اهداف آن هاست و وظیفه همه ما در قبال برنامه های دشمن تقویت فرهنگ عفت عمومی و نیز ترویج حجاب اسلامی ی است ، چنانچه نسل جدید دختران ما از ابتدای دوره بلوغ و با استفاده از روش‌های تشویقی علاقه‌مند به حفظ حجاب شوند، با وجود هجمه گسترده رسانه‌های غربی علیه حجاب و حتی با وجود معضلاتی که در مسیر محجبه بودن در جامعه وجود دارد، باز هم در حفظ عفت و حجاب ، کوشا و مقید خواهند بود.

و کلام آخر؟

موضوع عفاف و حجاب ب باید همواره مورد توجه تمامی مسئولان و آحاد مردم جامعه قرار گیرد و از همه کسانی که دغدغه این مسئله مهم را در جامعه دارند حمایت شود و  مقوله حجاب و عفاف نباید تنها به هفته عفاف و حجاب منتهی شود .

 

 

کد خبر 1074256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha