۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه سمنان بستری شدند

دانایی از بستری شدن ۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«نوید دانایی» در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهارداشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۹ هزارو۹۰ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

 وی تصریح کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،دراین مدت (از هجدهم الی نوزدهم تیر ماه سال جاری) ۱۵ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به شش هزار و ۸۱۴ نفر رسیده است و بیست و دو هزار و ۲۷۶بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

دانایی ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزارو۸۹۱ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه متأسفانه به نظر می‌رسد در آغاز موج پنجم بیماری قرار داریم، افزود: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با جدیت بیشتری ادامه یابد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس دلتا و شرایط قرمز دور تا دور استان سمنان، امکان شیوع بیشتر ویروس وجود دارد،اضافه کرد: در کنار ضرورت کنترل مبادی ورودی و خروجی از مردم می‌خواهیم تا از تجمعات دوری کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

دانایی با اعلام اینکه هنوز هیچ نمونه ارسالی سمنان برای آزمایشگاه تست دلتای مثبت نداشته است، ابراز کرد: این به معنای این نیست که در سمنان کرونای دلتا وجود نداشته باشد امکان این امر وجود دارد که هنوز این نمونه در تست‌های ما مشاهده نشده باشد لذا باید کماکان هوشیار بود.

کد خبر 1074285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha