قروه رتبه اول کردستان را در اجرای طرح ملی محله همدل کسب کرد

راهیار روحانیون مستقر استان کردستان گفت: شهرستان قروه با بیش از ۵۰۰ طرح ارائه شده در طرح محله همدل رتبه اول استان را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام ابراهیم رحمانپوریان راهیار روحانیون مستقر استان کردستان و مدیر اجرایی طرح محله همدل در نشستی که به منظور داوری برنامه‌های منتخب محله همدل در شهرستان قروه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قروه با بیش از ۵۰۰ طرح ارائه شده در طرح محله همدل رتبه اول استان را کسب کرده است.

 

وی افزود: در مرحله بعدی طرح‌های منتخب از هر استان داوری خواهند شد تا طرح‌های منتخب کشوری شناسایی و از آنان تقدیر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از طرح‌هایی که منتخب کشوری نشده‌اند در شهرستان با اهداء هدایایی تقدیر خواهد شد.

 

راهیار روحانیون مستقر استان کردستان اضافه کرد: طرح محله همدل یک طرح ملی است که بین محلات تمامی شهرهای کشور به منظور رفع مشکلات هر محله توسط مردم خود محله برگزار می‌شود و در پایان با ارزیابی فعالیت محلات هر شهرستان محله منتخب هر استان به تهران معرفی و از محله برگزیده استانی و کشوری تقدیر خواهد شد.

 

در این نشست هر یک از مدیران طرح‌های منتخب طی ۸ دقیقه به بیان توضیحات و نتایج حاصله از اجرای طرح خود پرداختند و داوران شهرستانی نسبت به طرح سوالات و نیز داوری طرح‌ها اقدام کردند و هشت اثر منتخب محله همدل با نظر شش نفر از داوران مورد داوری قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام عباس عبدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه نیز در این نشست اعلام کرد: هم‌اکنون دهها طرح قابل ارائه در حال اجراست که با اجرای این طرح‌ها توسط مجامع میانی سازمان تبلیغات اسلامی مشکلی از مشکلات محلات با همکاری روحانیون و محوریت مسجد برطرف شده است.

 

وی از زحمات راهیار استان کردستان درراستای اجرای طرح محله همدل قدردانی کرد و افزود: طرح محله همدل با تلاش مجدانه این روحانی گرانقدر و همکاری ادارات مرتبط و نیز کانونهای فرهنگی، موسسات قرآنی و مدیران خانه‌های قرآن شهر و روستا به ثمر نشست.

 

وی اضافه کرد: طرح‌هایی ارائه و اجرا شده که علاوه بر حل مشکل اشخاص در راستای صیانت از محیط زیست و نیز جلوگیری از هدر رفت منابع آب و انرژی تاثیرات بسزایی داشته‌اند و با مشارکت مثال زدنی اهالی محله این طرح پیشرفت مطلوبی داشته و دارد.

 

گفتنی است؛ طرح محله هم دل که موجب حل مشکل یا مشکلاتی در محله شده ادامه داشته و این طرح با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امامان جمعه و جماعت، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 1074332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha