افزایش محدودیت های کرونایی و تعطیلی تفرجگاه های گلستان/ بیماران کرونایی در گلستان دو برابر شد

فاضل از افزایش محدود های کرونایی و تعطیلی تفرجگاه های گلستان در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 19 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: پیک پنجم کرونا در سطح کشور شروع شده و در سطح استان گلستان میزان بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته دو برابر شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر 531 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که متاسفانه از این میزان 93 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 34 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

  

فاضل بابیان اینگه چهار هم استانی در روز گذشته به دلیل کرونا فوت کردند، افزود: 143 شهر قرمز در سطح کشور داریم که  هشت شهر گنبد، مینودشت، گالیکش، آزادشهر، علی آباد، آق قلا و گنبدکاووس و کردکوی جزو شهرهای قرمز و گمیشان و بندرگز در وضعیت زرد و  مابقی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

وی گفت: پیش بینی می کنیم تا انتهای هفته همه شهرهای استان گلستان با توجه به شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: به دلیل عوامل مختلف مثل قطعی برق و آب پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و تفرجگاه ها با ازدحام جمعیت رو به رو بود.

 

فاضل بیان کرد:  فعالیت های مشاغل گروه سه و چهار در همه  شهرهای استان با سخت گیری بیشتری انجام می شود و  تالارها و تفرجگاه ها تعطیلات اعلام شده و هفته سختی در پیش رو خواهیم داشت و در هفته آینده پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه تر می شود.

 

وی افزود:  124  هزار دوز واکسن وارد استان گلستان شده که 99 هزار دوز واکسن تزریق شده و تزریق واکسن برای  گروه خاص، کادر درمان و گروه سنی بیش از 80 سال انجام شده است.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: به دلیل کمبود واکسن واکسیناسیون گروه سنی پایین تر تاخیر افتاده و با توزیع واکسن برکت امیدواریم از هفته آینده این روند سرعت بگیرد.

 

فضل بیان کرد:  ویروس دلتا قدر سرایت بیشتر دارد و  ضرورت داردم مردم پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

کد خبر 1074376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha