شهرک نشینان اسرائیلی؛ چهره امپریالیسم آمریکایی در خاورمیانه

صهیونیسم و ​​در نتیجه استعمار شهرک نشینان اسرائیلی ، امتداد امپریالیسم آمریکایی در خاورمیانه است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: «مرگ بر اعراب»، «روستاهای شما را می سوزانیم» و «دومین نکبت در راه است» . این ها شعارهایی هستند که شهرک نشینان اسرائیلی در راهپیمایی در شهر قدیم اشغالی اورشلیم شرقی سردادند.

راهپیمایی ملی گرایان صهیونیست به مناسبت سالگرد اشغالگری رژیم صهیونیستی در بیت المقدس شرقی ، شباهت های زیادی نه تنها با تجمع های نازی های قرن گذشته در اروپا ، بلکه همچنین با نمونه های اخیر نفرت نژادی دارد که اخیرا در آمریکا شاهد آن بوده ایم.

«راهپیمایی پرچم» در بیت المقدس ، یادآور راهپیمایی 2017 سفید پوستان در «شارلوتسویل» ویرجینیا است؛ جایی که ملی گرایان سفیدپوست آمریکایی با شعارهایی مانند «شما جایگزین ما نخواهید شد» و «جنوب دوباره برمی خیزد » سر دادند و این در حالی است که نژادپرستان اسرائیلی با هیچ واکنش و مجازاتی هم مواجه نمی شوند.

در حالی که شعارهای نسل کشی خیابان های بیت المقدس اشغالی را پر کرده بود ، پلیس اسرائیل هیچ تلاشی برای کنترل شهرک نشینان انجام نداد ، اما 17 فلسطینی را که به برهم زدن صلح معترض بودند، دستگیر کرد.

شباهت های برتری طلب های سفیدپوست در آمریکا و شهرک نشینان صهیونیست در اسرائیل اتفاقی نیست. ارتباط بین این دو گروه بسیار عمیق تر از یک بیزاری مشترک برای «دیگری» است. در واقع  شهرک نشینان اسرائیلی نمونه هایی از آرمان ها و سیاست های امپریالیسم ایالات متحده در خاورمیانه هستند.

شهرک نشینان آمریکایی- اسرائیلی مدتهاست با حمایت دادگاه عالی اسرائیل و رژیم صهیونیستی برای سلب خانه و سرزمین فلسطیطنی ها تلاش می کنند.

استدلال هایی که شهرک نشینان برای توجیه خشونت خود استفاده می کنند این است که آنها صاحبان این زمین ها هستند و از لحاظ فرهنگی به مردم بومی برتری دارند .این مشابه همان چیزی است که برتری طلب های سفیدپوست در آمریکا از آن استفاده می کنند.

بهترین نمونه برای فهمیدن توازن آشکار بین اهداف و روش های شهرک نشینان  اسرائیلی و برتری طلبان سفیدپوست آمریکایی شاید زندگی و سیاست نفتالی بنت ، نخست وزیر جدید اسرائیل باشد.

پدر و مادر بنت آمریکایی هایی هستند که پس از جنگ شش روزه 1967 از سانفرانسیسکو مهاجرت کردند . بنت زمانی رئیس شورای «یشا» شهرک نشینان بود که هدفش حفاظت از وسعت استراتژیک رژیم صهیوینستی  بین رود اردن و دریای مدیترانه است. او حامی سرسخت الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی است و میگوید عرب های زیادی را در زندگی اش کشته است.

بنت مانند برتری طلبان سفیدپوست در آمریکا معتقد است که ساکنان بومی سرزمین هایی که مردمش برای احقاق حقوق خود تلاش می کنند انسان نیستند و به همین دلیل برای رسیدن به اهدافش حاضر است آنها را زندانی کند و حتی بکشد.

شهرک نشینان اسرائیلی بدون شک تجسم واقعی قومیت گرایی خشن و برند آمریکایی برتری طلبی سفیدپوستان در اسرائیل هستند و در حقیقت امروزه شهرک نشینان اسرائیلی چهره یهودی امپریالیسم آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

ادوارد سعید ، منتقد و روشنفکر ادبی فلسطینی-آمریکایی  به طور آشکار درباره ارتباط امپریالیسم و ​​صهیونیسم صحبت کرده است.

 امروز با توجه به سلطه جهانی آمریکا  شکی نیست که صهیونیسم و ​​در نتیجه استعمار شهرک نشینان اسرائیلی ، امتداد امپریالیسم آمریکایی است و نه تنها فلسطینی ها ، بلکه یهودیان سراسر کره زمین نیز قربانیان آن هستند.

کد خبر 1074419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha