نشست تخصصی بررسی حجاب در تاریخ اجتماعی و معاصر برگزار شد

نشست تخصصی بررسی تطورات حجاب در تاریخ اجتماعی و معاصر برگزار شد.

«نجیبه کرمی» با اشاره به اینکه این نشست به همت معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها ساوه، برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نشست پیرامون بررسی تطورات حجاب در تاریخ اجتماعی معاصر در سامانه مدرس با حضور سرکار خانم دکتر صادقی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب برگزار گردید. 


مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) افزود: در این نشست عاطفه صادقی به بیان سخنانی در رابطه با معانی پوشش و حجاب در فرهنگ ها و ادوار مختلف پرداختند.

 

وی با تاکید بر اینکه حجاب حکم الهی است، ادامه داد: در ادوار مختلف تاریخی مخصوصا در زمان قاجار و پهلوی، حجاب به دلیل استعمارگران خارجی و استبداد داخلی دچار تغییراتی شد و معنای آن کاملا تغییر یافت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این نشست همچنین به حجاب و تعریف آن در زمان قاجار _ پهلوی اول _ پهلوی دوم  و اوایل انقلاب و حجاب در زمان حاضر پرداخته شد.

 

مسابقه حجاب دری به سوی بهشت همزمان با روز قلم

 

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) همچنین به برگزاری مسابقه با موضوع «حجاب» همزمان با ایام روز قلم خبر داد و گفت: این مسابقات نیز به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الهیه شهرستان ساوه به مناسبت روز قلم برگزار شد.

 

کرمی با اشاره به اینکه مسابقه اصحاب قلم با موضوع «حجاب دری به سوی بهشت» و «آسمانی باش همچون فاطمه» برگزار گردید، افزود: این مسابقه در قالب دلنوشته و داستان کوتاه برگزار شد همزمان با روز قلم به نقد و برسی آثار نیز پرداخته شد.

 

گفتی است در پایان به رسم یادبود و تقدیر از عزیزان صاحب قلم جوایزی اهدا می گردد.

کد خبر 1074462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha