بیش از ۵۳ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تامین اجتماعی است

سمساری گفت: بیش از ۵۳ درصد جمعیت استان در قالب ۶۹۶ هزار بیمه شده اصلی، ۲۱۲ هزار بازنشسته و مستمری بگیر اصلی و ۱۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تأمین اجتماعی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جعفر سمساری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از 53 درصد جمعیت استان در قالب 696 هزار بیمه شده اصلی، 212 هزار بازنشسته و مستمری بگیر اصلی و 11 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری تحت پوشش تأمین اجتماعی استان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی میزان حقوق و مستمری پرداختی در استان در سه ماهه اول سال جاری را 2163 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری بالغ بر 31 میلیارد تومان از بابت تعهدات کوتاه مدت و 99 میلیارد تومان از بابت مقرری بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، که تحت عنوان طرح 3070 با هدف کاهش 70 میلیون مراجعه حضوری در سال با ارایه 30 خدمت به صورت غیرحضوری، انجام پذیرفت، اذعان داشت: رضایت نسبی مخاطبین از ارایه خدمات غیرحضوری، قابل قبول بوده و با تکمیل زیرساختها، در آینده نزدیک تمام تعهدات سازمان تامین اجتماعی در جهت تسهیل امور مخاطبین و صرفه جویی در وقت و هزینه آنان به صورت غیرحضوری پوشش داده خواهد شد.

سمساری افزود: در حال حاضر طرح پرونده الکترونیک بیمه شدگان و مستمری بگیران با موفقیت و بصورت کامل در واحدهای اجرایی به اتمام رسیده و پرونده های مطالباتی در جهت توسعه هر چه بیشتر خدمات سازمان تامین اجتماعی در مسیر الکترونیکی شدن قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که  اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه از سال 1399 شروع شده و در اردیبهشت ماه سال جاری تکمیل شده است، افزود: افزایش چشم گیر تعهدات و اعمال به هنگام تعهدات از طرف سازمان تامین اجتماعی مستلزم همکاری و همیاری بیش از پیش شرکای اجتماعی بالاخص کارفرمایان کارگاههای تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

سمساری با اشاره به نامگذاری سال 1400 تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و نیز مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون که به علت شیوع بیماری کرونا نتوانسته اند حق بیمه کارگران خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند، بخشودگی جرایم کارفرمایان طبق تبصره 5 قانون بودجه در سال 1400 پیش بینی شده و از اول فروردین 1400 مشابه سال های گذشته اجرا می شود و کارفرمایان تا تاریخ 31/04/1400 مهلت دارند جهت بهره مندی از این بخشودگی به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه نمایند.

وی، تصریح کرد: در این راستا امهال حق بیمه سهم کارفرمایی در بازه های مختلف سال 1399 با در نظر گرفتن 13 گروه شغلی که آسیب شدید از بیماری کرونا دیده بودند در نظر گرفته شده بود که در آن امکان پرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما با مهلت طولانی و تقسیط بلند مدت فراهم شده بود.

سمساری، همچنین از حذف سامانه قبلی ارسال لیست حق بیمه کارگاهها تحت عنوان samt.tamin.ir از مرداد ماه سال جاری خبر داده و تاکید کرد کارفرمایان می بایست لیست کارکنان خود را زین پس از  طریق سامانه es.tamin.ir  ارسال کنند.

کد خبر 1074482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha