رعایت اصول اخلاقی در مطالبه‌گری ضرورت دارد

آل هاشم گفت: باید اصول خیرخواهی، رعایت انصاف، شجاعت، صراحت، قاطعیت، موقعیت شناسی و پرهیز از بزرگنمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به این‌که منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه سنگینی در جلب اعتماد عمومی بر عهده دارند، اظهار داشت: باید مطالبات از منتخبان، وظیفه محورانه باشد نه انتقام جویانه و نه سهم خواهانه.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید اصول خیرخواهی، رعایت انصاف، شجاعت، صراحت، قاطعیت، موقعیت شناسی و پرهیز از بزرگنمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود.

وی با بیان اینکه چهار مطالبه نیز از دولت سیزدهم وجود دارد؛ افزود: مطالبات آرمانی که عبارت است از بیانیه گام دوم انقلاب که باید آن را ریل گذاری کند و  مطالبات راهبردی که باید در حوزه های مختلف عملیاتی و پیگیری کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مطالبات کوتاه مدت یعنی تلاش برای تدوین برنامه برای پیشرفت کشور و  مطالبات فوری یعنی تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کرونا  دو مطالبه دیگر از دولت سیزدهم است.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز حجاب و عفاف به مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان اظهار داشت: برای حجاب چهار دلیل در قرآن آمده؛ حفظ امنیت، شکل گیری فرهنگ عفاف در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق ترکیه نفس در جامعه بوده و  استدلال قرآن برای پوشش گویای این پیام است که باید برای مقوله حجاب و عفاف تبیین گری و فرهنگ سازی شود تا این امر به صورت یک باور خلل ناپذیر تبدیل شود.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنن خود به بحث ازدواج جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم که سبک ازدواج مولای متقیان(ع) و حضرت زهرا(س) برای جامعه الگو باشد و خانواده ها ازدواج را آسان بگیرند و  پدر و مادر ها باید جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند.

کد خبر 1074119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha