ویژه برنامه های هفته ازدواج در آذربایجان شرقی اعلام شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان به تشریح ویژه برنامه های هفته ازدواج آسان جوانان در آذربایجان شرقی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امیر تقی زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آمار و اطلاعات کمی مربوط به برگزاری کارگاه های آموزشی، دفاتر مشاوره تخصصی ازدواج و برنامه های هفته ازدواج سال جاری را اعلام کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: از آنجایی که ستاد ساماندهی امورجوانان متولی برگزاری کارگاههای آموزشی قبل، حین و پس از ادواج است، در سال 1399 تعداد 300 کارگاه اموزشی در سراسر استان به علت شیوع ویروس کرونا به شکل آنلاین برگزار شد و57 کارگاه اموزشی نیز به شکل حضوری بود. 12832 شرکت کننده اقا و خانم از محتوای دوره های آموزشی قبل از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج بهره مند شدند که در کل 694 ساعت آموزش را در پی داشت. از این 357 کارگاه برگزار شده، 315 کارگاه ثبل از ازدواج، 11 مورد حین ازدواج و 29 مورد آن پس از ازدواج را شامل می شود و نکته جالب توجه اینکه خانواده های نیروهای مسلح استان با 8276 نفر در قالب 108 کارگاه اموزشی بیشترین شرکت کننده اقشار جامعه بودند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ادامه داد: مراکز تخصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده که مجوز خود را از وزارت ورزش و جونان می گیرند وظیفه ارائه خدمات مشاوره تخصصی ازدواج به شهروندان را دارند و ما نظارت های دوره ای نسبت به حسن اجرای فعالیت های آنها داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: گروههای مرجع و تاثیرگذار را در سطح استان شناسایی کردیم و جلسات مستمری را با انها برگزار کردیم تا جایگاه و تاثیرگذاری آنها را یادآوری کنیم. در این بین 17 کارگاه آموزشی برای این گروههای مرجع و تاثیرگذار برگزار کردیم و غرض از این کارگاهها، استفاده از ظرفیت آنها در فرهنگسازی، فضای مجازی، تولید محتوا، تولید فیلم، کلیپ و ... است.
امیر تقی زاده اسامی روزهای هفته ازدواج را برشمرده، گفت: برنامه های هفته ازدواج سال جاری که با مشارکت دستگاههای اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار می شود مختص مرکز استان نیست و در شهرستانهای سراسر استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توانم به راه اندازی کمیته سامان ازدواج در تمامی شهرستانها، راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در مراغه، میانه، شبستر، مرند و اهر ، حمایت از تولیدات رسانه ای در باب ازدواج، جمعیت و خانواده و همچنین حمایت از مراکز مشاوره ازدواج در سطح استان و راه اندازی این مراکز در شهرستانها، اشاره کنم.
وی افزود: در هفته ازدواج سال جاری، برنامه های الگویی نیز اجرا خواهد شد مثلا تجلیل از ازدواجهای ماندگار، تجلیل از 18 زوج نیروهای مسلح، تجلیل از 18 زوج فعال در حوزه درمان، تجلیل از 8 زوج حاشیه نشین، تجلیل از 4 زوج خبرنگار،3 زوج ایثارگر، 3 زوج حوزه معلولین، تجلیل از خیرین فعال حوزه جهیزیه و تجلیل از 3 زوج معلم در حوزه حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت. هدف از اجرای این برنامه های الگویی، فرهنگسازی برای ترویج ازدواج های ماندگار و تجلیل از زوجهای فعال در عرصه های مختلف است.
تقی زاده ادامه داد: در آخر تیرماه و از 28 تا 30 تیرماه، میزبان ششمین دوره توانمندسازی مراکز مشاوره ازدواج و خانوده سراسر کشور هستیم که این برنامه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همکاری دستگاههای اجرای عضو ستاد ساماندهی استان را در برگزاری ویژه برنامه های هفته ازدواج کاری ستودنی دانسته و گفت: استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، صدا وسیما، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، سپاه عاشورا، کمیته امداد امام، بنیاد شهید، اداره کل خانواده و زنان استانداری، بهزیستی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، ثبت احوال، شورای هماهنگی بانکها، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی، کتابخانه های عمومی و اوقاف و امور خیریه در اجرای این برنامه های مشارکت خواهند داشت و اصحاب محترم رسانه می توانند گزارش برنامه های اجرا شده را در دستگاههای فوق الذکر دریافت کنند.
تقی زاده با اشاره به اعطای تسهیلات حمایتی به زوجهای جوان گفت: در اردیبهشت ماه سال 1400، 820 فقره وام ازدواج به ارزش 71 میلیارد تومان اعطا شده که9481 پرونده در صف دریافت این تسهیلات قرار دارند و پس از تکمیل مدارک و تودیع تصمین، وام آنها اعطا می شود. لازم به توضیح است که در کل کشور 22117 فقره وام اعطا شده و 8.8 درصد از کل متقاضیان موفق به کسب وام شده اند و این نسبت در استان آذربایجان شرقی8 درصد است که در مقایسه با متوسط کشوری امار خوبی محسوب می شود.
وی ادامه داد: در بحث نظارت بر بانکهای عامل استان، ارتباط تنگاتنگی با شورای هماهنگی بانک های استان داریم و نسبت به تسهیل امور مراجعان اقدامات موثری انجام می گیرد و شعب متخلف در اسرع وقت شناسایی و نسبت به برخورد قانونی با تخلفات احتمالی وارد عمل می شوند.

کد خبر 1074489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha