۸۶ درصد از جامعه هدف استان قزوین در فاز نخست واکسن کرونا دریافت کرده اند

نامدار گفت: در حال حاضر بیش از ۸۶ درصد افراد اولویت دار در فاز نخست که شامل کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، سرای سالمندان و افراد بالای ۷۰ سال می شدند، واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان بیان کرد: شیب صعودی در تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان در مرز هشدار است و با توجه به شرایطی که وجود دارد و در برگزاری مراسم های عزاداری و عروسی دیده می شود استان در هفته آینده به وضعیت قرمز می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: از روزی که واکسن وارد استان قزوین شده است 113 هزار و 800 دوز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد 66 هزار و 750 مورد دوز اول بوده که تزریق شده و 34 هزار و هفت مورد دوز دوم بوده است و 13 هزار و 70 دوز واکسن باقی مانده که در حال تزریق هستیم.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 86 درصد افراد اولویت دار در فاز نخست که شامل کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، سرای سالمندان و افراد بالای 70 سال می شدند، واکسن دریافت کرده اند و خوشبختانه استقبال هم خوب بوده است و 42 درصد این جامعه هدف واکسن دوز دوم را زده اند.

 

نامدار اعلام کرد: ظرفیت واکسیناسیون در استان بالغ بر 20 هزار واکسن در روز است و با تعاملی که با همکارانی که در سپاه، ارتش، هلال احمر و آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد به محض دریافت واکسن بیشتر، واکسیناسیون را با تعداد بیشتری انجام دهیم تا ان شاالله در فرصتی کوتاه واکسیناسیون را برای فاز دوم که افراد بالای 65 سال، بیماران خاص و افرادی هستند که در مراکز تجمعی کار می کنند، انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد: محموله ای از واکسن سینوفارم و برکت به دست ما خواهد رسید که لکه گیری فاز است و به محض رسیدن واکسن دوز دوم افراد 65 تا 70 سال را واکسینه می کنیم که از طریق پیامک و تلفنی فراخوان صورت می گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تاکنون سازمان غذا و دارو به بخش خصوصی مجوزی بری توزیع واکسن نداده است  و تا این لحظه هر گونه پیامکی ارسال و اطلاع رسانی شده زیر نظر وزارت بهداشت نبوده و مورد تائید نیست.

 

کد خبر 1074519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha