کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می پردازند

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با برگزاری برنامه های مختلف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛‌ در آستانه فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب برنامه هایی از جمله اجرای پویش عکس «چادرهای آسمانی من» ویژه دختران 9سال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، نشست مجازی و...توسط ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان به رابطین کانون ها در استان ابلاغ شد.

 

نصب جملات زیبا، احادیث و روایات در خصوص حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف، پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری کارگاه و نشست مجازی عفاف و حجاب با(اولویت موضوعاتی مانند(مبانی حجاب در قرآن و معارف اهل بیت(ع)- عفاف و حجاب و تأثیر آن در تحکیم بنیان خانواده- ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی(شامل ترویج مد والبسه اسلامی- زیبایی های عفاف و حجاب) نیز مورد تأکید است.

 


برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت حجاب و عفاف، معرفی کتاب در قالب کلیپ و عکس نوشته با موضوع حجاب و عفاف با محوریت طرح شنبه های با کتاب، تجلیل ازبانوان فعال مسجدی خصوصاً بانوان محجبه، برگزاری مسابقات مجازی دلنوشته، نقاشی، قطعه ادبی و شعر ویژه کودک و نوجوان با موضوع حجاب و عفاف و طراحی و چاپ بروشور، ویژه نامه و... از دیگر برنامه های پیشنهادی ستادکانون های مساجد استان است.

 


راه اندازی کمپین های حجاب و عفاف با حضور در بوستان های شهر و محلات و اجرای برنامه های متنوع( مشاوره ، اهدای شاخه گل به بانوان، راه اندازی کارگاه نقاشی برای کودکان و.....)طراحی روزنامه دیواری با عنوان (مروارید نفیس، دژ کرامت و...) و بکاربردن قالب هایی مانند حدیث در مورد حجاب، گزیده وصیت نامه شهدا یا بزرگان در مورد حجاب ، کاریکاتور، احکام حجاب و....از دیگر سرفصل های اعلام شده به کانون های مساجد استان است.
 

 

علاوه بر این، کانون فرهنگی هنری ولیعصر (عج) قاسم آباد رفسنجان نیز اقدام به برگزاری مسابقه مجازی دلنوشته، معرفی کتاب، مسابقه نقاشی و... ویژه کودکان ونوجوانان کرده است.

 

 

کانون فرهنگی هنری شهید عبداللهی شهر کرمان هم کلاس های خانواده را در هفته جاری با محوریت حجاب و عفاف برگزار می کند.

 

 

بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده که در سال جاری هفته عفاف و حجاب از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه و با عناوین « حیا و عفت، مقاومت فرهنگی، واقعه گوهرشاد» «حیا و عفت، تحکیم خانواده، فرهنگ فاطمی(س)» «حیا و عفت، فطرت انسانی، مطالبه جهانی» «حیا و عفت،  زمینه ساز ظهور» «حیا و عفت، امنیت اجتماعی» «حیا و عفت، روز احترام به قانون، تکریم جامعه» و «حیا و عفت، شکر عملی، تجلی بندگی» است.

 

 

بر اساس این گزارش عناوین «تجربه آرامش»، «عفت وغیرت، مسئولیت اجتماعی»، «عشق و عفت» و «عفت و محبت» به عنوان هشتک های پیشنهادی برای هفته عفاف و حجاب مطرح شده است که گزینه «تجربه آرامش» در اولویت قرار دارد.

کد خبر 1074567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha