۶۸ هزار دوز واکسن کرونا به گروه های هدف در خراسان جنوبی تزریق شد

مهدی زاده گفت: از مجموع واکسن های تحویلی استان تعداد ۶۸ هزارو ۲۳۰ دوز به گروه های هدف در خراسان جنوبی تزریق شده است.

«کامبیز مهدی‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۶۷۰ دوز واکسن کرونا به این استان تحویل داده شده است که ۴۴ هزار و ۶۲۹ دوز در نوبت اول و  ۲۳ هزار و ۶۰۱ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال افزود: تاکنون ۶۳ درصد آنان با مراجعه به مراکز اجرای طرح اقدام به تزریق واکسن نوبت اول و برای ۲۰ درصد نیز تزریق نوبت دوم واکسن انجام شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ۵۹ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال نوبت اول واکسن و برای ۳۵ درصد نوبت دوم واکسن تزریق شده است.

 

مهدی زاده با بیان اینکه تا کنون در گروه سنی بالای ۸۰ سال پوشش ۸۴ درصدی واکسیناسیون در نوبت اول و ۴۷.۶ درصد نیز در نوبت دوم انجام گرفته است، گفت: تاکنون در استان هفت هزار و ۶۱۷سالمند ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶ هزار و ۴۸۱سالمند ۷۵ تا ۷۹ سال و ۱۳هزار و ۶۳۷ سالمند بالای ۸۰ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۰۳ مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح روستاها و شهرهای استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

 

آغاز تزریق واکسن کرونا ایرانی در خراسان جنوبی

گفتنی است؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز روز گذشته در خصوص تزریق واکسن ایرانی «کوو برکت» گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تزریق این واکسن مانند سایر واکسن‌ها مثل سینوفارم به گروه‌های هدف که اعلام می‌شود، بلامانع است و می‌توانیم تزریق را انجام دهیم.

 

به گفته وی محدودیتی برای تزریق واکسن اعلام نشده لذا برای افرادی که به مراکز ما مراجعه می‌کنند و گروه هدف هستند یعنی گروه سنی بالای ۷۰ سال که در حال حاضر تزریق واکسن برایشان انجام می‌شود، تزریق واکسن ایرانی هم در دستور کار قرار می‌گیرد. البته تعداد واکسن ایرانی که به دست ما رسیده هنوز محدود است و در پارت اول هزار دوز و اخیرا هم ۵۰۰ دوز واکسن کوو برکت تحویل ما شده است.

 

کد خبر 1074656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha