اوقات فراغت فرصت مهارت آموزی نسل جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد

نیکخواه بابیان اینکه اوقات فراغت را فرصت مهارت آموزی نسل جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس های متنوع در این طرح موجب شده است تا خانواده ها با خیالی آسوده فرزندان خود را در طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» ثبت نام کنند.

«رسول نیکخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: برگزاری کلاس های متنوع در این طرح موجب شده است تا خانواده ها با خیالی آسوده فرزندان خود را در طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» ثبت نام کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: اوقات فراغت را که امسال با عنوان طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» مطرح شده است، فرصتی برای مهارت آموزی نسل جوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

 

وی ابراز کرد: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورشی آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده و در حال اجرا است.

 

نیکخواه اظهار داشت: از اهداف عمده این طرح پیوند بیشتر مدرسه، مسجد و خانواده و همچنین جذب حداکثری نوجوانان و جوانان می‌توان نام برد که نیازمند همکاری دو نهاد مدرسه و مسجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و در نهایت ایجاد نشاط و افزایش سطح مهارت‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان سامان ۳۱ کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند ابراز کرد: از این تعداد، هفت کانون شهری و ۲۴ کانون نیز روستایی هستند.

 

نیکخواه گفت: کانون های فرهنگی هنری نور، مولود کعبه و فاطمیون در شهرستان سامان به ترتیب در ثبت فعالیت های کانون خود در سامانه «بچه های مسجد» پیشتاز هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: امسال طرح قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید، زندگی» در ۲ بخش جشنواره و پیامکی با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم پیگیری و هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1074713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha