بانه شهر مساجد بوده و باید به قطب فرهنگ و هنر تبدیل شود

بهزاد رحیمی گفت: بانه، شهر مساجد و شهر فرهنگ و هنر است لازم است که با همراهی و همکاری نویسندگان، پیشکسوتان فرهنگی، هنرمندان، معتمدین و حامیان فرهنگی به قطب فرهنگی و هنری  تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهزاد رحیمی نماینده شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه و اعضای دبیرخانه دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه با اشاره به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری شهرستان بانه اظهار کرد: بانه دیار اختیارالدینی‌ها، شهر مساجد و شهر فرهنگ و هنر بوده و لازم است که با همراهی و همکاری نویسندگان، پیشکسوتان فرهنگی، هنرمندان، معتمدین و حامیان فرهنگی به قطب فرهنگی و هنری  تبدیل شود.

 

وی بیان کرد: جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری به میزبانی شهرستان بانه  برگزار شدکه که از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه، اولین جشنواره فیلم و عکس صلح یادواره مرحوم رحیم ذبیحی، سومین جشنواره شعر و چهارمین جشنواره هه لپه رکی اشاره کرد.

 

نماینده شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با پیگیری از مسئولان ارشد استانی و کشوری در حوزه فرهنگ و هنر کمک خواهیم کرد هرکدام از این رویدادهای کلان فرهنگی و هنری دارای سرفصل اعتبارات مصوب شوند تا در روند برگزاری این جشنواره‌ها خللی ایجاد نشود.

 

رحیمی قول مساعد داد: اعتبارات لازم جهت برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه تامین شود.

 

وی تاکید کرد: استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست بانه از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ما مسئولان را  ملزوم به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان بانه کرده است.

 

وی اضافه کرد: ساخت آمفی تئاتر روباز با ظرفیت حداقل یک‌هزار نفر، شروع پروژه پردیس سینمایی امید در ورودی شهر بانه با سه سالن برای اکران فیلم‌های روز دنیا و تولیدات هنری  هنرمندان فیلم ساز شهرستان بانه، سرعت بخشیدن به پروژه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری جنب ساختمان ولایت از مطالبات بحق مردم شریف شهرستان بانه و بخصوص هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنراست که تمهیدات و پیگیری‌های لازم برای تحقق این موارد صورت خواهد گرفت.

 

حمیدرضا خوشبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه نیز در این دیدار گفت: شهرستان بانه از دیرباز دارای هنرمندان و نویسندگان بسیار بزرگ در سطح ملی بوده است، لازم است میراث ماندگار این مشاهیر و نامداران در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بانه و کشور تداوم یابد.

 

وی افزود: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان با همراهی و پیگیری‌های دلسوزانه خویش شرایط و پتانسیل لازم برای برگزاری جشنواره‌های ملی و محلی دارا هستند.

کد خبر 1074765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha