واردات هر گونه کالا که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، ممنوع است

زنگنه با بیان اینکه بر اساس قانون واردات هر گونه کالا که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، ممنوع است، افزود: این ممنوعیت در قانون کاملاً صراحت دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شب گذشته (یکشنبه ۲۰ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بر اساس قانون واردات هر گونه کالا که در کشور امکان تولید آن وجود دارد، ممنوع است، افزود: این ممنوعیت در قانون کاملاً صراحت دارد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه حدود ۶۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در طول سه سال اخیر صرف کالاهای گوناگونی شده است، گفت: جالب اینجاست که این کالاها در بازار سه سال اخیر مشمول بیشترین تورم شده اند.
 

 

وی با اشاره به اینکه تبدیل ارزش 4200 تومانی به ارز نیمایی مربوط به بند ۳ تبصره ۱ بند ب قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که هنوز ابلاغ نشده و هنوز دولت لایحه آن را ننوشته است، گفت: اما در آنجا هم تصریح شده دولت مجاز است تا سقف یک میلیارد دلار به کالاهای اساسی امثال دارو و مواد مصرفی پزشکی اختصاص دهد آن هم بر اساس همان رویه قبلی . بنابراین این نکته که تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی سبب شده است تا تعرفه کالاهای وارداتی افزایش یابد چندان صحیح و درست نیست.

کد خبر 1074840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha