ایجاد ۵۰ هزار شغل طی ۳ سال در قالب طرح «شمیم خدمت»/ طرح «مانور سلامت» در دهه ولایت به‌صورت ویژه اجرا می‌شود

معممی مقدم با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ یعنی طی سه سال، ۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب طرح «شمیم خدمت» ایجاد خواهد شد، گفت: طرح «مانور سلامت» هم‌اکنون در برخی بقاع متبرکه و امامزادگان کشور در حال اجرا است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، رضا معممی‌مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های این سازمان درباره اجرای طرح «شمیم خدمت» اظهار کرد: این اداره کل سال گذشته در راستای لبیک عملی به شعار جهش تولید، اجرای طرح «شمیم خدمت» را با هدف توانمندسازی، آموزش و ایجاد شغل برای مجاورین و زائرین بقاع متبرکه در دستور کار خود قرار داد.



وی با بیان اینکه سال گذشته توانستیم در قالب طرح «شمیم خدمت» به ۲۰ هزار نفر آموزش مهارتی بدهیم و ۵ هزار شغل ایجاد شد، تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‎های انجام شده از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ یعنی طی سه سال، ۵۰ هزار فرصت شغلی در قالب این طرح ایجاد خواهد شد.



مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با اجرای مناسب دستورالعمل ابلاغی در طرح «شمیم خدمت»، تلاش می‌شود تا به خانواده‌های کم برخوردار توجه ویژه‌ای شود و در مسیر کاریابی و اشتغال آنان قدمی برداشته شود؛ در همین راستا مراکز افق در تعامل با صاحبان مشاغل، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به شناسایی فرصت‌های شغلی و معرفی نیروهای مستعد پیرامون بقاع متبرکه و امامزادگان اقدام می‌کنند.



معممی‌مقدم با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه این آمادگی را دارند که از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود در زمینه تولید استفاده و ایفای نقش کنند، افزود: همایش و هم‌اندیشی دبیران شمیم خدمت در دهه وقف و همچنین جشنواره شمیم خدمت استان‌ها در دهه فجر برگزار خواهد شد.



وی در خصوص اجرای طرح «مانور سلامت» در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور گفت: این طرح هم‌اکنون در برخی بقاع متبرکه و امامزادگان کشور در حال اجراست و به‌صورت ویژه در دهه ولایت یعنی از ۳۰ تیر ماه تا ۹ مرداد ماه اجرا خواهد شد و پیش‌بینی شده است که ۶۰۰ هزار نفر از خدمات ارائه شده در این طرح طی دهه ولایت بهره‌مند شوند.



مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: در طرح «مانور سلامت» پزشکان و پرستاران در خیمه‌های سلامت به ویزیت بیماران و غربالگری زائرین و مجاوران بقاع متبرکه می‌پردازند؛ در مکان‌هایی که منابع مرتبط با دارو و درمان وجود دارد نیز هزینه‌های مالی بیماران را متقبل می‌شویم.

 

کد خبر 1074942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha