انسان با متانت و ادبش دیگران را مجذوب خود می‌کند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه گاهی مشی و روش انسان این نیست که با جلب توجه بر دیگران سلطه پیدا کند، گفت: انسان با شخصیت، متانت، صبر و حوصله و ادبش جذابیت ایجاد می‌کند و دیگران را مجذوب خود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش عفاف و حجاب که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب بحثی شرعی، دینی و اخلاقی است و حیا و شرم و خویشتن‌داری در برابر خطا و گناه بحثی انسانی است‌.

 

وی با بیان اینکه در علوم دینی آمده که عدل و عدالت هرجا باشد همه به حُسن آن یقین دارند، افزود: اگر به مقوله حجاب و عفاف که برگرفته از خویشتن‌داری و توجه به مقام انسانی مرد و زن است توجه کنیم نگاه به این مقوله عمیق‌تر خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اگر به مقوله عفاف و حجاب از منظر دینی و حکومتی توجه شود در برابرش موضع گرفته می شود بنابراین باید نگاه انسانی و خویشتن‌داری بر این مهم حاکم باشد.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: افراد مجذوب متانت و رفتار دیگران می‌شوند نه ظاهر و قیافه افراد و باید متانت و ادب که مطلوب انسانی است مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه گاهی مشی و روش انسان این نیست که با جلب توجه بر دیگران سلطه پیدا کند، گفت: انسان با شخصیت، متانت، صبر و حوصله و ادبش جذابیت ایجاد می‌کند و دیگران را مجذوب خود می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه با پُتک شرعی نمی‌توان مقوله حجاب و عفاف را ترویج داد، باید متانت بانوانی که در طراز اسلامی است بعنوان الگوی سایرین مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا از ادب، علم و متانت بانوان این مرز و بوم برای پیشبرد اهداف استفاده شود.

کد خبر 1074948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha