۳۰۰۰ برنامه گرامی داشت دفاع مقدس برای ادارات  استان سمنان ثبت شد

سرهنگ سلامی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰، سه هزار برنامه برای ۱۳۰ دستگاه اجرایی استان سمنان حول محور دفاع مقدس در سامانه جامع ثبت و تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در جلسه ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ سه هزار برنامه برای ۱۳۰ دستگاه اجرایی استان سمنان حول محور دفاع مقدس در سامانه جامع ثبت و تعریف شده است گفت: مقرر شد تا عملکرد استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کتابچه‌ای جمع‌آوری و تدوین شود که نیاز است تا برخی دستگاه‌های اجرایی که تعلل داشتند، تلاش بیشتری کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید براینکه امروز باید تلاش شود افتخارات و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند و به نسل جوان انتقال داده شود ادامه داد: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و روحیه مجاهدت در جامعه افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان در چنین روزهایی در سال ۱۳۶۱، تعداد ۶۱ شهید را در عملیات رمضان، تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد اضافه کرد: این مناسبت‌ها ایام الله است و نتیجه پرداختن عمیق به این مناسبت‌ها، ترویج ارزشهای دینی و اسلامی خواهد بود.

 

سرهنگ سلامی هر تلاش و برنامه‌ریزی فرهنگی و ارزشی،را یک سرمایه گذاری بزرگ عنوان کردوگفت: این برنامه ریزی هااخلاق و تدین، روحیه و نشاط انقلابی و مجاهدت در جامعه را تقویت می‌کند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس در یک جنگ نابرابر و تمام عیار قرار داشتیم، امروز هم در جنگ تمام عیار و نابرابر اقتصادی و فرهنگی قرار داریم.

 

وی با بیان اینکه اگر در آن روزها، ایمان، وحدت و همبستگی به ولایت و باور عمیق ما، باعث ایثار، از خودگذشتگی، مقاومت، ایستادگی و پیروزی شد، امروز نیز همین سلاح‌ها برای پیروزی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی مورد نیاز است افزود: اقدامات و فعالیت‌ها پیرامون دوران دفاع مقدس، یک توفیق الهی است که بتوانیم از ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب صحبت کنیم و برای زنده نگاه داشتن این ارزش‌ها و زنده نگاه داشتن یاد شهدا تلاش کنیم.

 

سرهنگ سلامی گفت: برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت به تمام فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی، فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، رؤسای دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی و شهرداران استان ابلاغ شده است و همراهی و همکاری در این برنامه‌ها می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌مان مؤثر باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان  ادامه داد: گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی برنامه‌ریزی شده است و ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته، از برخی از فرمانداران و روسای کارگروه‌ها، تقاضا داریم تا همکاری برای اجرای امور را تقویت کنند.

 

در پایان این جلسه از ۶۰ دستگاه برتر در برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس تقدیر شد و احکام مسئولیت کارگروه‌ها به روسای کارگروه‌ها اهدا شد.

 

کد خبر 1075003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha