جوانان و خانواده ها را از سلطه فرهنگ  استثمارگر غرب نجات دهیم

آیت الله عبادی گفت: همه تلاش باید نجات خانواده ها و جوانان عزیزمان از سلطه فرهنگ متعدی و متجاوز و استثمارگر غرب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۲۱ تیر) در دیدار با فعالان شبکه عفاف و حجاب خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب و سالروز واقعه مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: با شرایطی که به زودی پیش خواهد آمد نتیجه توسعه و تعمیق در این قضیه نجات اندیشه جوانان و نوجوان عزیزمان از سلطه فرهنگی بیگانه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: شیوه کار باید با شعارهایی باشد که از همان ابتدا مخاطب احساس کند که شما مجاهدانه عمل می کنید که براساس اینکه نوع انسان را دوست دارید، او را نجات دهید.

 

وی به دوران جاهلیت اشاره کرد و افزود: بعثت پیامبر اکرم(ص) برای نجات انسان ها از جاهلیت حاصل شد و تا جایی حضرت را اذیت می کردند که طی روایتی فرمودند: «مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ؛ هیچ پیامبری به اندازه ی من اذیت نشد!».

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه پیامبر(ص) در مقابل آن اذیت ها مردم دوران جاهلیت اما آنان را دعا می کرد و این شیوه کار است، ادامه داد: ماجرای طلب حلالیت پیامبر(ص) از مردم قبل از رحلت خود نشان می دهد که مکتب انبیاء برای اشرف مخلوقات که انسان باشد، حق قائل است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در این مکتب آنچه از نظر حقوقی مطرح است هیچ انسانی بر هیچ انسانی ولایت و حق دخالت در کارش ندارد، تصریح کرد: آنچه از ناحیه اولیاء و اوصیای الهی مطرح می شود دخالت شخصی در کار شخصی نیست بلکه به آنها براساس اذن خداوند برای احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه اجازه دخالت داده است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش باید برای این باشد که جوانان و خانواده های عزیزمان را از سلطه فرهنگ متعدی و متجاوز و استثمارگر غرب آزاد کنیم، گفت: اما البته متاسفانه همان‌هایی که رنج بر جامعه هستند و طواغیت بر آنان ظلم می کنند بعد پیغمبری مبعوث می شود آنان را نجات می دهد، اگر شایستگی نداشته باشد همان‌ها شیوه طاغوت را به خود می گیرند؛ تسلط قِبطی‌ها در مصر بر سبطی‌ها که بی اسرائیل هستند آنقدر شدید بود که کسی جرأت حرف زدن در مقابل آنان نداشت اما حضرت موسی(ع) مبعوث و آنان را از سلطه نجات می دهد اما بعد خود همین بی اسرائیل آفتی برای فرهنگ و جان حضرت موسی(ع) می شوند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: اکنون نیز آل سعود و آل خلیفه بدترین آفت اسلام هستند و ما نیز در جامعه خودمان بعد از انقلاب یک حرکت هایی و مشکلات ایجاد می شود که دقیقا همان است اما به هر حال باید پایمرد باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به غارت های انگلیس و رضاشاه از کشور بر لزوم معرفی تاریخ و شناسنامه استثمارگران غربی به جامعه تأکید کرد و گفت: آنان حتی فرهنگ مکتوب و ذخایر ما را غارت کردند و به کشورهای اروپایی بردند و در کنار آن با تعطیلی مجالس امام حسین(ع)، حتی بدتر از آن با حفظ ناموس این مملکت دشمنی کردند.

 

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی و نجابت زن مسلمان است که می تواند در دامن خود امثال شیخ انصاری پرورش دهد، تصریح کرد: دشمن با سلطه و تبلیغات می خواهد جامعه را از درون فاسد و پوچ کند.

 

آیت الله عبادی به واقعه قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب اشاره کرد و افزود: اکنون هم کار امریکای جنایتکار همان است که مردم دنیا را قتل و عام می کنند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه تا نفوذ دشمن در کشور کشف نشود ما تحت تاثیر آنها خواهیم بود همانطوری که اکنون متاسفانه هستیم، ادامه داد: اگر کارشکنی‌های نفوذی های دشمن در داخل نباشد آرمان های انقلاب نه تنها ایران را بلکه منطقه و جهان را نجات می دهد اما باید موانع برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه باید ماهیت واقعی دشمن را برای نسل آینده مشخص کنید، افزود: متاسفانه فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران دست دشمن است و جای سوال دارد که این کار دوست است یا دشمن، کار خودی است یا دشمن؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با یادآوری حماسه حضور مردم در انتخابات، گفت: اگر بهره برداری صحیح از این موقعیت کنیم خیلی امیدواری زیاد است که بتوانیم به مشکلات داخلی خاتمه دهیم و هم در جهت صدور ارزش های انقلاب برای نوع بشر که امروز سرگردان است، گام های موثری برداریم.

 

 

کد خبر 1075005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha