۸۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم بضاعت ایلام اهداء شد

همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، ۸۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم بضاعت ایلام اهداء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و در ادامه ویژه برنامه های مربوط به کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام، ۸۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم بضاعت اهداء شد.

 

این جهیزیه‌ها شامل ۵ قلم کالا اساسی زندگی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال است.

 

این تعداد جهیزیه با مشارکت خیرین، کمیته امداد و سپاه، امروز اول ذی الحجه با حفظ شان و جایگاه و کرامت افراد توزیع شد.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در این آیین گفت: جامعه به ترویج سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیاز دارند و اگر این اتفاق حاصل شود جامعه ما جامعه ای اسلامی خواهد شد.

سردار «جمال شاکرمی» یادآور شد: امسال این نهاد توزیع یک هزار جهیزیه را در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن تعمیر و ساخت مسکن و آسفالت معابر را نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این آیین گفت: این نهاد در کنار ارایه خدمات معیشتی، حمایتی، درمانی، فرهنگی و تحصیلی و سایر خدمات دیگر تامین جهیزیه برای فراهم کردن زمینه ازدواج را در دستور کار قرار دارد.

 

«قنبر موسی نژاد» افزود: همچنین به منظور تحکیم بنیان خانواده ها تمامی زوج های جوان مددجوی زیر پوشش پیش از ازدواج مشاوره های لازم را دریافت و در دوره های آموزشی شرکت خواهند کرد که موجب شده نرخ طلاق بین مددجویان زیر پنج درصد باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: جهیزیه های اهدایی امروز به ۳۰ نوعروس در شهر ایلام و مابقی در شهرستان های دهلران، آبدانان و سیروان توزیع و هزینه هر سرویس آن ۲۲۰ میلیون ریال است.

 

موسی نژاد با اشاره به پیش بینی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان در سال جاری یادآور شد: ۴۳ خدمت این نهاد به نیابت از شهدا در قالب این گنگره به جامعه هدف ارایه خواهد شد که توزیع جهیزیه امروز یک نمونه بوده که با مشارکت و همراهی افراد خیر و سپاه امیرالمومنین(ع) انجام گرفته است.

کد خبر 1075048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha