اجرای طرح استانی « طراوت» در بیش از ۳۰ مسجد یزد

حجت الاسلام از اجرای طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد در ۳۰ مسجد به مدت یک سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در مراسم رونمایی از طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد در محل دفتر امام جمعه یزد گفت: طبق آیین نامه کانون مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، هدف ما احیای نقش واقعی مساجد و زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد کشور با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی اجتماعی و فرهنگی از طریق برنامه های مختلف و حمایت از استعدادهای برتر با کارآفرینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح طراوت افزود: افتخار داریم که حرکت بسیار خوبی بین کانون های مساجد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری آغاز شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: اخیرا ده فرهنگسرا برای ده مسجد در نظر گرفته شده که عموما مدیران کانون های مساجد متولی آن هستند.

سالاری ادامه داد: طرح طراوت از غدیر امسال تا غدیر آینده است که تعداد 30 مسجد در 6 منطقه از شهر یزد، حدود ۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می دهد.

وی گفت: مسجد محوری، خانواده بنیانی و مسجد پایه ای به عنوان گام های اساسی در این طرح است که در محورهای قرآن و عترت، تربیتی، کتابخوانی، مهارتی، اردویی، سرود، نمایش، رسانه و کارآفرینی اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مساجد مخاطب طرح 30 مسجد هستند که به مدت یک سال با بهترین مربیان و برنامه های جذاب آمورشی مهارتی تفریحی هنری و اردویی و زیارتی در این مسیر گام بردارند.

کد خبر 1075077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha