توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در میان آسیب دیگان از کرونا توسط بسیج طلاب

حجت الاسلام رجبی از توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در میان آسیب دیدگان از کرونا توسط بسیج طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌ الاسلام «ابوالفضل رجبی» امروز (21 تیر) در حاشیه رزمایش سه روزه بسیج طلاب در روستای مشهد الکوبه، ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این رزمایش گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا طلاب بسیجی با حضور خود در صحنه به نقش آفرینی پرداخته و در قالب طرح «همیار بیمار» در بیمارستان ها خدمات معنوی و کمک های بسیاری به بیماران و کادر بهداشت و درمان کردند.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ نفر در این عرصه سازماندهی شده اند، بیان کرد: این طلاب و روحانیون در شرایط مختلف آماده خدمت هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه36 گروه جهادی به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیوم در استان مرکزی سازماندهی شده اند، ادامه داد: این گروه های جهادی در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی، مقابله با بیماری کرونا، فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و کمک های مومنانه در سطح استان فعالیت می کند.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه تغسیل و تدفین اموات کرونایی یکی دیگر از عرصه های بود که طلاب بسیجی در آن حضور فعال داشتند، گفت: بیش از ۶۵ طلبه برادر و خواهر در این خصوص سازماندهی شدند و در مقاطع مختلف خدمات ارائه می دهند.

 

مشارکت در راستای جمع اوری کمک های مومنانه

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جمع آوری کمک های مومنانه یکی از برنامه های مهم دیگر بسیج طلاب است، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در میان خانواده های آسیب دیده توزیع شده است.

 

حجت الاسلام رجبی اضافه کرد: تهیه غذای گرم، گوشت قربانی و کارت هدیه در قالب نهضت کمک مومنانه نیز از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

 

وی همچنین بازسازی و مرمت بیش از ۵۰ واحد مسکونی نیازمندان در مناطق محروم استان را از دیگر فعالیت های بسیج طلاب دانست  و بیان کرد:  این مهم از فعالیت های ایام تابستان بسیج طلاب بوده که طلاب بسیجی به شکل سه روزه و یا هفت روزه در اردوهای جهادی حضور پیدا می کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اردوهای جهادی بسیج طلاب از ۱۶ تیرماه شروع شده است، گفت: این اردوها تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و پیش بینی می کنیم حجم قابل توجهی از طلاب در این اردوها شرکت کنند.

 

حجت الاسلام رجبی در ادمه با اشاره به اینکه رزمایش سه روزه طلاب بسیجی در روستای مشهد الکوبه با محوریت اقدامات سازندگی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برگزار شده است، گفت: در کنار اقدامات محرومیت زدایی و عمرانی کلاس های مشاوره، احکام، تربیت فرزند، برنامه های فرهنگی و بصیرتی و ارائه خدمات بهداشتی نیز انجام می شود.

کد خبر 1075112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha