مراکز فرهنگی و هنری نقش اساسی در توسعه فرهنگ سازی مالیاتی دارند

آیت الله سید حسن عاملی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی تاکید کرد: مراکز فرهنگی و هنری نقش اساسی در توسعه فرهنگ سازی مالیاتی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، آیت الله «سید حسن عاملی» در دیدار با «ابراهیم قلی زاده» مدیرکل امور مالیاتی استان به همراه هیات همراه به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی گفت:برای اصلاح امور و ساماندهی کارها باید به سلامت اداری در نظام اداری سازمان امور مالیاتی دقت بیشتری داشته باشید تا از بروز هرگونه آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش به منظور بهره مندی از آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی در نظام مالیاتی از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: واحد تحقیق در سطح اداره کل تشکیل دهید و از آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی جهت رفع مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی به ویژه اجتناب از فرار مالیاتی غافل نباشید و به آن بها دهید تا سازمان بروز شود.

 

وی فرهنگ سازی با همکاری و بهره مندی از امکانات مراکز فرهنگی و هنری دیگر سازمانها را بسیار مهم دانست و اذعان داشت: برای توسعه فرهنگ مالیاتی از صدا و سیما و نشریات محلی و شبکه های مجازی استفاده شود.

 

آیت الله عاملی ادامه داد: برای قطع رابطه مستقیم ارباب رجوع با کارکنان خود برنامه ریزی کنید و به کاهش فرایندهای اداری و کاستن مراجعه حضوری در راستای ارائه خدمات مناسب و ارتقای آن توجه ویژه داشته باشید تا مسیر فساد بسته شود.

 

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه ارتقای کارکنان از طریق نظام شایسته سالاری  بدون توجه به حاشیه سازی ها صورت گیرد، تصریح کرد: سازمان پویا، سازمانی است که شایسته سالار بوده و به تربیت مدیران خود اهمیت دهد و مدیران آن از صلاحیت فنی، علمی، اداری، اجتماعی و اخلاقی برخوردار باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل احساس های جمعی در افکار عمومی را مهم دانست و بیان داشت: با توجه به نقش سازمان امور مالیاتی کشور برای مودیان، فرهنگ سازی کنید تا مودیان با احساس مسئولیت بیشتر در جامعه و عمل به وظایف قانونی خویش با توجه به مسئله مدیونیت اجتماعی، به تکالیف خویش عمل کنند و مدیون اجتماع و جامعه نباشند.

 

 وی توجه به سیستم اخلاقی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: صرفاً سیستم و راه حل حقوقی و قانونی پس از وقوع جرم کافی نیست به اخلاقیات توجه ویژه داشته باشید و اهتمام خود را برای ارتقای نظام اخلاقی کارکنان مصروف کرده و با این عمل از وقوع هر گونه اخلال در نظام اداری جلوگیری کنید.

 

آیت الله عاملی در خاتمه سخنان خود از زحمات مدیران و کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل تشکر و قدردانی کرد و خواستار همت مضاعف در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

 

در این دیدار، «ابراهیم قلی زاده» مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز گزارشی از اهم اقدامات و برنامه های سال جاری سازمان در راستای اصلاح فرایند های اداری و تسهیل ارائه خدمات به مودیان مالیاتی ارائه کرد و برون سپاری کامل نقل و انتقال املاک و ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و همچنین بستر سازی جهت تمکین داوطلبانه و قبول 90 درصدی اظهارنامه های مودیان برای پرداخت مالیات سال 1399 از طریق سامانه های الکترونیکی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و همچنین وصول با اصول مالیات، هوشمند سازی نظام مالیاتی، تکریم مودیان و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی را از کارهای مهم دانست که در راستای تحقق اهداف سازمانی و رشد و تعالی اهداف و رعایت عدالت مالیاتی در شرایط کرونایی کشور، عملیاتی شده است.

کد خبر 1075173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha